בשביל זה לא צריך להיות פסיכיאטר

image

אני נגד אשפוז בכפייה בשום מצב, אבל בלי קשר – אדם שמאמין שברכה מבן אנוש תשנה את סדרי הטבע … איך להגיד … לא ממש כשיר להרבה דברים, מנהיגה על כלי רכב כבד ועד עדות בבית משפט.

אדם שמאמין בישות בלתי נראית בשמיים, ישות שיכולה לרצות שהוא יתפוצץ באוטובוס או שיצבע חוט בחולצה שלו בצבע תכלת שמפיקים מדיונון מת … מה יש להגיד … לא בדיוק בסיס לשיחה תבונית על עובדות.

{lang: 'iw'}

9 Responses to “בשביל זה לא צריך להיות פסיכיאטר”

  1. לא בהכרח הגיב:

    מחשבות של בני אנוש, הורדת דירוג האשראי כי אולי ארה"ב לא תצליח להחזיר הלוואות, גרמה למיליוני אנשים למכור מניות בפאניקה ולירידות חדות בבורסות העולם. אני לא בטוח שההימור (ממש לא במרכאות) על מגמות כלכליות היא רציונלית יותר מאשר מגמות מטאפיסיות. להתפוצץ באוטובוס (כמ גם חוט צבוע) זה עניין סוציולוגי פסיכולוגי עם הסבר רציונלי (ככל האפשר) הקשור לנטייה הטבעית לצרכים חברתיים ולחיפוש אחר חיזוקים. גם אתאיסטים מאמינים בסופו של דבר שהכל נוצר מכלום, עובדות? היגיון? אני לא בטוח.

    • שמוליק הגיב:

      ובאמת, האתאיזם הוא אמונה. אין הוכחה לכך שאין אלוהים כמו שאין הוכחה לכך שיש אלוהים.
      ובאמת אני לא אתאיסט.

      הנקודה היא שאצל אנשים דתיים יש איזה סט מאוד מדוייק של צווים והנחיות. מילא אצל אנשים שמאמינים באיזה כוח עליון אבל לא יודעים מה הוא רוצה מהם, כשזה מגיע לפרטים המדוייקים של האופן שבו צריך לעבוד את אותו אל זה די מטריד.

  2. רחלי הגיב:

    אתה ממש מגזים. לכל אחד מותר להאמין במה שבא לו, ובמיוחד שזה לא פוגע באיש.
    מדובר פה על רצח. צריך להיות ממש חסרי שליטה עצמית כדי לרצוח בנ"א. זה הרבה מעבר לחוסר הבנה שלך ולחוסר התחברות שלך.
    עם כל הכבוד ויש כבוד, אתה יודע שאני מעריכה את הדעות שלך, אבל אל תסחף ותהפוך ציבור שלם בעל אמונה ועוד כמה דברים, חיוביים דווקא, ללא כשיר.

    • שמוליק הגיב:

      מותר להאמין. אני לא דורש לאשפז למפרע כל מי שמאמין ברוחות ושדים (ואני גם נגד אשפוז כפוי בכל מקרה, בגלל זה ציינתי את זה).

      אבל מי שמאמין שאלוהים מדבר אליו, יכול להאמין (למשל) גם שאלוהים מצווה עליו לקחת את בנו יחידו ולהעלות אותו לעולה על אחד ההרים.

      אם אברהם אבינו היה עושה את המעשה עם העקדה בימינו, היית דורשת לאשפז אותו? היית נותנת לו לשמור על ילדים קטנים? (אני יודע שלפי המסורת יצחק היה בן +30, אבל העיקרון שאדם שומע קולות שמצווים עליו להקריב את הבן שלו, וזורם איתם, הוא המטריד בסיפור)

      • רחלי הגיב:

        לגבי אברהם אין לי עמדה, גם אין לי מושג מה בזה נכון, אבל אם אדם מגיע למצב של רצח אז הוא לא שפוי. אבל כל עוד האמונות שלו לא פוגעות באיש אז מבחינתי שיעשה מה שטוב לו

        • שמוליק הגיב:

          ומה עם מי שחושב שמביא את הגאולה בזה שהוא מתפוצץ באוטובוס.
          גם אני לא יודע אם הסיפור עם אברהם נכון, אבל תכלס יש מליונים שרואים בזה סיפור נהדר על מסירות נפש.

  3. למה חובה? הגיב:

    פעם זה היה מקובל להקריב ילדים, היום פחות.

    • שמוליק הגיב:

      השאלה איך אנשים בני ימינו מסתכלים על המעשה של אברהם.
      זה קיים בכל הדתות, אגב, גם כאלו שעברו התמתנות.
      ברגע שאתה מאמין שמיתולוגיה מסויימת היא דברי אלוהים, או שאתה שומע קולות, זה פתח להרבה דברים.

    • בני הגיב:

      היום עדיין מקובל לחתוך להם חלק מהזין. אם הייתי חותך לבן שלי חלק מהיד סתם כך היו מאשפזים אותי. מהזין זה מראה על מוסריות גבוהה.

Leave a Reply

Subscribe without commenting