במקום טוקבק בטמקא

לפני כמה ימים התפרסמה ידיעה בטמקא על ליגת החרשים שניצלה מסגירה בזכות תרומה של קופ״ח מכבי:

בעקבות כתבת ynet על ליגת הקט-רגל לחירשים, שחשפה את הקשיים התקציביים בפניה היא עומדת, החליט מנכ"ל 'מכבי' לעשות מעשה ולהקצות 50 אלף שקלים לטובת המשך קיומה: "הסיוע חשוב לנו ברמה הערכית ואנו גאים להעניק אותו"

שלחתי טוקבק מעוצבן והוא לא אושר לפרסום. בהתחלה לא הבנתי למה, אבל אחרי כמה ימים נפל האסימון. זה בגלל המילים “בעקבות כתבת ynet”. בגלל שהחשיפה וה”הצלחה” רשומות על שמם, הם לא יפרסמו טוקבקים שמטילים ספק בחסות הזו. טוב, בשביל זה יש לי בלוג.

כמבוטח בקופת חולים מכבי וכמתנגד להתנדבות באספקת שירותים שהמדינה צריכה לספק, יש לי הסתייגות בשני מישורים מהתרומה הזו (ומתרומות רבות אחרות):

1) האם קופת חולים מכבי מפעילה קרן תרומות מכספי המבוטחים? כמה שקופה הקרן הזו? האם יש קריטריונים לקבלת תמיכות או שזה לפי הקריזה של המנכ״ל? איך זה שמצד אחד המדינה אומרת שאין כסף, ומצד שני המדינה מעבירה לקופ״ח מכבי כסף ומכבי מעבירה לליגת החרשים? האם מהלך כזה היה מתקבל באותה הבנה אילו הגוף הנהנה מהתרומה של קופת חולים היה, למשל, “הקרן להכנסת כלה שעל יד מוסדות חסידות גור”? עד כמה שזכור לי, בזמנו המבקרת היתה עסוקה עד מעל הראש עם כל מיני קומבינות שעשו שרי הפנים של ש״ס עם הרשויות המקומיות. הם פתחו מסלול עוקף משרד החינוך והעבירו מימון לרשת החינוך של ש״ס דרך תקציב משרד הפנים. עכשיו משרד הבריאות מעביר תקציבים למטרות ספורט דרך קופ״ח מכבי. מה ההבדל?

2) באופן עקרוני אני נגד התנדבות בנושאים שבהם המדינה היא שצריכה לממן ולתחזק. כל מתנדב משמר-אזרחי גוזל את פרנסתה של משפחה של שוטר. מה שהמתנדב עושה בחינם יכול השוטר לעשות בשכר. מתנדב במכבי האש גוזל את פרנסתה של משפחת כבאי. מתנדבי מד״א גורמים לשחיקה בשכרם של הפראמדיקים, כי אם יש אנשים שמוכנים לעשות את העבודה בחינם, אז למה שישלמו שכר הוגן לעובדים?

יקפצו עכשיו חכמים ויגידו “אה, רגע, אבל למדינה אין כסף לממן את כל הדברים האלה”. שטויות. למדינה יש יותר מדי כסף. עד כדי כך יותר מדי כסף שמרוב שהיא לא יודעת איפה לשים אותו היא ממציאה כל מיני תקנים מוזרים:

"ייבוא השופרות ממרוקו החל עוד בשנה שעברה, ולא ידענו איזה ברוך גדול זה", אומר ל-mynet אריה לוין, ראש המחלקה לתשמישי קדושה ורבה של צפון תל אביב

יתכבדו נא ראש הממשלה והמריונטה שלו במשרד האוצר, ויבטלו את התקן של “ראש המחלקה לתשמישי קדושה” ברבנות תל אביב, את התקן של “עוזר לענייני פרוכת” לראש מחלקת תשמישי קדושה במועצה הדתית חבל עדולם ואת תקן “יו״ר הוועדה למתן היתרים ליבוא לולבים” ברבנות הראשית של נס ציונה. בכסף שיתפנה מהחסכון השנתי בשכר אפשר יהיה לפתוח 100 ליגות קט רגל לחרשים ומספיק תקנים לשוטרים בשביל למגר את הפשע המאורגן וגם לשלוח שוטר לכל ילד שלא אוכל סלט.

imageאם לא תאכל יבוא שוטר ויאכל אותך (צילום אילוסטרציה)

ולמה צריך "רב-של-צפון-תל-אביב"? נניח שאדם יושב במסעדה ברחוב הברזל בצפון תל אביב במהלך שנת שמיטה, וכשמגיעה מנת צלעות החזיר לשולחן הוא מבין שברוטב יש חמאה ושום. אם יש מצווה בה הוא מהדר זו מצוות שמיטה, והוא לא יכול לשאת את המחשבה שהשום הוא מהיתר מכירה. בשבילו רק יבול נוכרי! וגם יש לו חשש שהחמאה היא חלב עכו״ם ולא חלב ישראל. אז בשביל זה הוא צריך רב-של-צפון-תל-אביב? הוא יכול הרי להתקשר לרב של תל-אביב-רבתי ולשאול!

לפני שמבטלים את התפקידים האלה שאף אחד לא ינסה לספר לי שאין כסף לליגת קט רגל לחרשים ולתקנים לשוטרים.

6 Responses to “במקום טוקבק בטמקא”

  1. רונן הגיב:

    הרסת אותי מצחוק, שמוליק. מצבך מחמיר והולך. מאיפה הבאת את התמונה הזו?
    צודק לגמרי בעניין התרומות של מכבי. האם זה חוקי? האם המנכל יכול לתרום את כספי הקופה למי שבא לו? אולי גם לקבצני רחוב?

    • המערכת הגיב:

      אני לא יודע אם זה חוקי, אבל אם זה אכן חוקי אז צריך לשנות את החוק.

      הבעייה היא שאין עיתונאי אהבל מספיק שירצה לצאת נגד המהלך הזה של קופ״ח מכבי. הרי מייד יקפצו עליו הטוקבקיסטים ויגידו שהוא נגד החרשים ושזה בגלל שהוא מקנא בהצלחה של טמקא.

      לגבי התמונה – פעם קיבלתי אותה במייל וידעתי שיבוא יום והיא תזכה ל-15 דקות התהילה שלה.

  2. רחלי הגיב:

    חחחח איזה מצחיק אתה. צודק לגמרי בכל מילה!

  3. גרשון הגיב:

    הרסת לי את היום, שמוליק.

    הבוקר כשהנחתי תפילין הכתה בי התובנה שרק בגללי ובגלל שכמותי עלולה לא להתקיים ליגת הקט-רגל לחרשים. בושה הציפה אותי.

    לא די לי שאני משמר מנהגים פגאניים שאבד עליהם הכלח, אלא בעזות מצח שאין דומה לה אני מצפה מהעירייה לסייע לי בשמירה עליהם. מניין לי החוצפה לגזול את כבשת הרש של ליגת הקט-רגל של החרשים? יתר על כם, כפי שציינת בצדק גמור, ניתן היה להפנות את התקציבים הללו למאבק בתאונות הדרכים ובמיגור הפשע. קול דמי הרוגי התאונות וקרבנות הפשע זועקות אלי מן האדמה החרוכה שאני מותיר אחרי לאחר שלחכתי כל חלקה טובה, ומקול השופר ששמעתי הבוקר, אותו שופר שברוב אווילותי אני מצפה שיענה על קריטריונים המתוארים בטקסטים עתיקים ומטופשים.

    עם כל זה יכולתי עוד לחיות.

    אבל כשנכנסתי לאתר של עיריית תל אביב על מנת להבין את עומק הנזק שאני גורם לחברה, הבנתי את גודל הצרה.

    הרי במשכורתו של האחראי על תשמישי קדושה בעיריית תל אביב (בעצם במשכורתו שלא שולמה כבר שבעה חדשים), ניתן היה להביא אושר ושמחה לילדי תל אביב השפויים, הנאורים והליברלים! ניתן היה להפיק עוד אירוע מהסוג המתואר כאן:
    http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=6&Area=1&ArticleId=10400

    ילדי תל אביב יכלו להנות מפניניו המחוכמים של יובל המבולבל, לצפות בסבא טוביה (בתקווה שלי ינסה הפעם לחנוק מישהו) ולשמוע את שירתו של משה דץ – ללא דצה הפעם. באסה.

    אולי באירוע שיופק בתקציב שיחסך, תהיה לא רק העוגה הגדולה בעולם ושקיות יום הולדת חינם לכל ילד נאור מחונך ומשכיל, אלא אולי ניתן יהיה לחלק לכל ילד וילדה משקאות אלכוהוליים (בצירוף עלון "אם שותים לא נוהגים") על מנת להרים את המורל השפוף. אין ספק שהנוער שלנו עמל קשות במהלך שנת הלימודים היוצאת, כפי שעולה מנתוני המבחנים הבינלאומיים, ומהווה אור לגויים בכל הנוגע למוסריות. מגיע לו הכל לנוער הנפלא הזה. והנה בגללי, בגללנו נמנע כל הטוב הזה מילדינו. מגעילים אנחנו.

    ואולי.. אולי בכל זאת…. אולי תסכימו לראות במנהגים שלנו מין סטייה? אתם יודעים… סטייה כזאת קטנה? אולי נקים בית חם ונצא למצעד? סטיות הרי הן IN היום.. אולי…???

    או בקיצור – עצבנת אותי שמוליק!

    • המערכת הגיב:

      אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אני חושב שכל עוד הפשע משתולל, אז אין מקום לממן את ההצגות של "יובל המבולבל". וכשאני אומר "הפשע משתולל" אני מתכוון לא רק לגל מקרי הרצח האחרון ולא רק לפשע המאורגן, אלא גם לאי האכיפה של החוק שדורש מבעלי כלבים לאסוף את התוצרת שלהם מהמדרכות.

      טוב, התחלתי לכתוב תגובה רצינית על הדומה והשונה בין מקוואות לבין בריכות ועל ההבדל העקרוני בין מימון מתקציב רשות מקומית לבין מימון מתקציב משרד ממשלתי, והתברר שהתגובה ארוכה מכדי לכתוב אותה בצורת תגובה והטענות שלך שוות פוסט נפרד.

      תחזיק מעמד?

      ועוד דבר קטן – הדוגמא עם "ראש מחלקת שופרות ברבנות תל אביב" היא רק דוגמא. באותו אופן הייתי יכול להיטפל לכל תקן מתקני "המשרד לשיתף פעולה איזורי" או "המשרד לאיומים אסטרטגיים".

  4. גזר הגיב:

    משטרת דמיקולו

Leave a Reply

Subscribe without commenting