משרד (על) הפנים

באתר משרד הפנים פונים לציבור בקריאה מוזרה.

בעמוד הראשי של אתר משרד הפנים מופיע קישור לרשימה של לא פחות מ-111 גני אירועים הפועלים ללא היתר בניה, וקוראים לציבור לבדוק שברשות בעל העסק היתר בניה ורשיון עסק. ככה זה נראה למקרה שמישהו שם יתעשת יסיר את החרפה:


סליחה??? אני אמור לדעת איך נראה אישור בניה? ואז מה? אני צריך לפתוח את המפות והתרשימים של המבנה ולסייר בשטח גן האירועים ולבדוק שהכל בהתאם לתכניות החתומות? ואם אני אראה איזוו פרגולה או מזרקה אוו מזרקת שוקולד שלא מופיעותו בתכניות, איך אני אמור לדעת אם מבנה כזה בכלל צריך אישור בניה?

האםו מפעילי עסק ללא היתר בניה ורשיון עסקו עוברים על החוק? אם כן, למה משרד הפנים לא מנקנק להם את הצורה? ולמה המשרד מסתפק בהמלצה "לבדוק"? בסדר, בדקתי ומצאתי שאין להם רשיון. אז מה? למה אין קריאה מפורשת שלא לשכור מהם שירותים?

ואם החוק מתיר להפעיל עסק ללא אישורי בניה ורשיון עסק, אז:
א) איך יתכן שמותר להפעיל עסק ללאו אישורי בניה?
ב) מה הם, במשרד הפנים, רוצים מהגולשים האומללים ומבעלי העסקים שלא עשו רע?

ואולי כדאי גם להרחיב את הסידור הזה גם לרשיונות אחרים, למה רק רשיון בניה ורשיון עסק? מה עם אישור ממכבי האש? אישור ממשרד הבריאות עבור כל אחד מהעובדים במטבח? למה שלא יבקשו גם שאבדוק אם אין להם חובות למע״מ?

ואולי במשרד התחבורה יפרסמו רשימה בנוסח "אלה נהגי האוטובוס שידוע לנו שהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, נא לא לנסוע איתם". במשרד הבריאות יכולים לפרסם באתר האינטרנט הודעה "חברות המזון להלן מכניסות רעל עכברים למוצרים שלהם, נא לשים לב" ובמשרד החינוך יכולים לפרסם את "רשימת הגננות שידוע לנו כי הן מתעללות בילדים וטוב יעשה הורה שישים לב שהגגנת של הילדים שלו לא מופיעה ברשימה".

מוזררררר. ועוד יותר מוזר שקיבלו החלטה להכניס את ההמלצה לאתר משרד הפנים ואף אחד בשרשרת קבלת ההחלטות לא חשב שהעניין תמוה.

אם זה לא ברור למשרד הפנים, כאשר האזרח בוחר את גן האירועים שבו הוא יחגוג את שמחתו, הוא שוקל שיקולים כגון מגוון הסלטים, בר הקינוחים, צבע המפיות וסגנון המוזיקה. בשביל אדמיניסטרציה ואכיפת החוק האזרח משלם מיסים.

אם אתם רוצים לפנות למשרד הפנים ולקבל מהם הסבר לעניין תמוה זה, אפשר לעשות זאת במגוון דרכים:
מוקד מידע בטלפון 3450*
פקס 02-6469442
מייל של מרכז המידע info@moin.gov.il
מייל של מוקד הפניות pniot@moin.gov.il
מייל של השר mshitrit@knesset.gov.il

אני מתחייב להביא כאן את תשובת משרד הפנים ברגע שתתקבל, מהם ישירות או מגולש שיצליח לקבל מהם תגובה

4 Responses to “משרד (על) הפנים”

  1. […] מחר (אז איפה היינו?) « משרד (על) הפנים שלום קיתה עלף […]

  2. בני הגיב:

    אהלן חברה, בכל מה שקשור למשרד על הפנים ורטינה על מחדליו תשמעו מה יש לי להגיד. לי יש נסיון מר עם משרד הפנים יותר מכל מי שפגשתי אי פעם. תבינו, הגעתי לכאן כתייר, בהמשך נהייתי לסטודנט, וכעת אני שוקל לעשות עלייה. אני יכול לעשות אתר משלי על טמטום מחדלי משרד הפנים, ויהיה בו המון המון חומר עסיסי. עכשיו תבינו, ככה זה במוסדות ממשלתיים בכל העולם, אני אמריקאי, וזה כהה בגלל שבמוסד ממשלתי אין מישהו או קבוצת אנשים שמעוניין שהכל ידפוק, אף אחד לא ירויח עם העסק יתנהל טוב, ואף אחד לא יפסיד אם לא.

  3. ישראל אהרון הגיב:

    כבן דודו של דודו אהרון, אני חייב להסכים עם הנאמר.
    נפתח לי אולם אירועים (במסווה של בית כנסת) ממול הבית, אם אצא נגד אולם האירועים יחשבו שאני מתמרד לדת, דבר אשר לא נכון ויכול לגרור ביקורות נגדי בשכונה (לא שכזה אכפת לי, אבל אני אל רוצה לצאת בהצהרה לבדי).
    לאחרונה החלו לערוך שם גם אירועים עסקיים, ואני שואל, האם זה נעשה באישור בכלל, המקום מהווה אולם אירועים יותר מכל בית כנסת שאני מכיר, ועדיין כתוב עליו בגדול בית כנסת.

    • שמוליק הגיב:

      מה אכפת לך מה אחרים יגידו ויחשבו?
      תכלס – אם יהיה במקום הזה איזה אסון ורסאי מספר 2, זה יהיה על מצפונך שלא דיווחת על החריגות שמתבצעות שם.
      אם תדווח, יש סיכוי שיבדקו אותם.

Leave a Reply

Subscribe without commenting