בסלקום מאזינים לכם, הלקוחות

היום התקשרתי למוקד שירות הלקוחות של סלקום עקב תקלה בתא הקולי.

נציגת השירות הודיעה לי שכחלק מהבדיקה היא תיאלץ למחוק את ההודעות מהתא הקולי וביקשה את רשותי לפעולה זו.

הסכמתי.

נציגת השירות שמה אותי על המתנה, וכשחזרה אמרה לי "היתה לך הודעה אחת חדשה, מעמית, הוא ביקש שתתקשר. ההודעה הזו נמחקה על ידינו".

תמהתי: "אישרתי לך למחוק את ההודעות, לא אישרתי לך להאזין להן!"

בתגובה ענתה לי הנציגה: "בכל מקרה… אתה רוצה לרשום את המספר? הוא השאיר לך מספר טלפון שתחזור אליו".

אהה! לא רק שהם מאזינים להודעות במשיבון שלי בלי ידיעתי, הם גם מתמלילים אותן ושומרים את התמליל.

בכלל, לא ברור לי למה לעובדי סלקום יש אפשרות טכנית להאזין להודעות הקוליות של הלקוחות.

לתשומת לב מי שמתקשר ללקוחות סלקום: אל תשאירו מידע חשוב במשיבון. לא סודות עסקיים, לא מידע רגיש ולא שום דבר שיכול לגרום לכם אי נעימות אם יפול לאוזניהם הכרויות של עובדי סלקום.

עדכון 23/6/2009:

שלחתי מייל לסלקום עם פרטי המקרה. אם תנוח עלי הרוח אני אעלה את נוסח המייל יותר מאוחר.

אם גם אתם מודאגים מהתנהלות זו של סלקום, אתם מוזמנים לכתוב אליהם ולבקש את תגובתם.

עדכון 24/6/2009:

התקשרה מישהי מפניות הציבור של סלקום ונשבעה שהם עושים כל שלאל ידם בשביל שלא יהיו תופעות כאלה, בלי קשר למקרה שלי, ושהנושא של פרטיות הלקוחות הוא בראש מעייניהם.

כמו כן אמרה שהמייל שלי עבר לכל הדרגים נותני השירות ושהנהלים ירועננו.

הבהרתי לה שהפתרון שאני מצפה לו הוא פתרון טכני שימנע מהעובדים את האפשרות להאזין ללקוחות, ושהדבר לא יהיה נתון למידת ההקפדה של העובדים על הנהלים. ביקשתי שתודיע לי אם וכאשר פתרון טכני כזה ייושם.

עד אז אני עומד בהמלצה שלי – אל תבטחו בפרטיות השיחה כשאתם מדברים עם לקוחות סלקום או משאירים להם הודעות, אל תסמכו על הפרטיות כל עוד אתם לקוחות סלקום. אם אתם מתעסקים עם מידע רגיש, תשקלו לעבור לספק סלולאר אחר.

11 Responses to “בסלקום מאזינים לכם, הלקוחות”

  1. רחלי הגיב:

    אני חושבת שבכל חברה זה כך. למשל בספקיות אינטרנט יכולים לראות את הסיסמא של הלקוח ולהכנס למייל שלו.

    מנסיון שלי בעבודה טכנית בספקית כך זה היה.

    • המערכת הגיב:

      מעניין אם קריאת דואר אלקטרוני של לקוחות היא בגדר איסור על קריאת מכתבים השייכים לאחר שנזכר בחרם דרבנו גרשום.

      מעניין מה היה קורה אצל ספקית אינטרנט המקפידה על ההלכה בהיבט של חרם דרבנו גרשום 😉

      זה שאפשר בקלות לקרוא מיילים מתוך שרתי דואר, אני יודע. לצערי.

      מפתיע שהסיסמאות אצל ספק האינטרנט לא מאובטחות ושלעובדים יש גישה אליהם. עוד סיבה טובה שלא להתשמש בשירותי המייל של ספקי האינטרנט ולפתוח תיבה ב-GMAIL.

      • אחת, כאן בארץ הגיב:

        אני לא יודעת איך לא ידוע לכם שגם למעסיק אסור להסתכל בדואר אלקטרוני של עובד למרות שהוא משתמש בו מהמחשב של העבודה ולמרות שהמייל הוא של העבודה ולמרות שעל ידי כך הוא יכול לראות אם הוא נאמן לעסק או לא!

        וזה צו של בית משפט ולא רק חרם דרבנו גרשום שלא כולם מקיימים אותו כפי שגם אתם כותבים!

        אז מאיפה ההיתר לספקיות לקרוא באימייל של גולשים – משתמשי שירות של ספקית???

  2. Tamar הגיב:

    מעניין מאוד !

    האם יש להם זכות חוקית לעשות זאת?

    ואם כן האם זה אומר שזה קביל בבית משפט למשל?

    • המערכת הגיב:

      אם תא קולי הוא "מתקן בזק" כמשמעו בחוק האזנות הסתר, אז צריך צו להאזנת סתר.

      אם תא קולי הוא לא "מתקן בזק", אז צריך צו חיפוש.

      בכל מקרה, לדעתי הלא משפטית, לא היתה לחברת סלקום עילה חוקית להאזין להודעות שלי ללא צו כלשהו מבית משפט. נדמה לי שגם קצין משטרה בכיר יכול לחתום על צו כזה.

  3. רחלי הגיב:

    ומי אמר שגימייל בטוח? אם המייל חסוי אין דבר להבטיח שלא יקראו אותו

    • המערכת הגיב:

      עם כל הכבוד לספקיות האינטרנט בישראל, אני סומך יותר על GMAIL. בגוגל יודעים שאם הם יפשלו, זה יתפוס כותרת ראשית ושהמניה שלהם תרד.

      • אחת, כאן בארץ הגיב:

        הבעיה היא שהן משתמשות בבמייל שהן מספקות!

        שמכל מיני סיבות אנשים לעיתים משתמשים גם בו…

  4. Brutus הגיב:

    "הייתה לך הודעה אחת מאפרת. היא אמרה שהיא לא רוצה לראות אותך יותר בחיים ושלא תעז להתקשר אליה, חתיכת שמוק. אה, ויש לך גם זין קטן. הייתה עוד הודעה, מהמחלקה האונקולוגית באיכילוב, הם ביקשו שתיצור איתם קשר בדחיפות. אתה רוצה את המספר?"

  5. התמלילנית הגיב:

    ואני מניחה שלא ממש חשבת להגיד לה תודה על כך שבמקום לתת לך לפספס הודעה שהיא אולי חשובה, היא טרחה והקשיבה להודעה המיותרת בתא הקולי שלך, ואף מסרה לך את המידע הזה, כן?

    • המערכת הגיב:

      חבל שאת מניחה הנחות סתם, אבל אם כבר את מניחה הנחות – למה להניח שאני מגעיל? למה באותה מידה לא להניח שאני מנומס וחביב?

      הייתי סופר-אקסטרא מנומס עם אותה נציגה, כפי שאני ברוב המקרים, אגב, עם נציגי שירות. הטימטום של מחלקות שירות הלקוחות הוא לא הטימטום של הנציג שמחצין את המדיניות המטומטמת אלא הוא הטימטום של המערכת.

      לכן הייתי מנומס אליה ולכן במייל ששלחתי לסלקום עם פרטי המקרה איימתי עליהם שאם יבולע לאותה נציגת שירות אני אוודא שהמקרה הזה יתפוס כותרות בכל מקום אפשרי. הבהרתי להם שאני רואה את זה ככשל של המערכת ולא ככשל של נציגה ספציפית.

      חבל שאת מניחה עלי הנחות שאין לך בסיס להניח אותן.

Leave a Reply for התמלילנית

Subscribe without commenting