שואה זו מוגשת לכם בחסות הסטודיו ליוגה של צילי וגילי

בין שלל ההודעות שאנשים מעבירים במייל, קיבלתי לאחרונה כמה פעמים הפנייה לאיזה דף מוזר שטוען שאם יצפו בו שישה מליון גולשים… יקרה משהו לא ברור.

"אם יהיו לדף הזה ששה מליון צפיות עד יום הזיכרון לשואה ולגבורה" כותבים בוני הדף, "נוכל להתנחם בכך ששישה מליון יהודים לא שוכחים".

havruta.jpg

אה, כן, ולמטה יש באנר של פרסומות. טוב, צריך הרי לממן איכשהו את עלויות ההקמה האדירות של הדף המשוכלל הזה. בממוצע על כל אלף גולשים בעל האתר מקבל בין $1.5 לבין $4 עבור הצגת המודעות… בחשבון זריז מדובר בכ-30,000 שקלים. גם זה קצת מנחם, אתם חייבים להודות.

ככל שאני מסתכל יותר על הדף הזה אני יותר משוכנע שהפרסומות הן לא נספח לתוכן, אלא התוכן רק משמש מנשא לפרסומות. זה בסדר כשלעצמו כמעט בכל תחום אחר. לי עצמי יש כמה אתרים שמציגים פרסומות (כולל בלוג זה), ואלמלא הפרסומות לא היתה לי מוטיבציה לפתח את רוב האתרים האלה – אבל פה כבר מדובר בניצול ציני במיוחד של רגשות הציבור. מעניין שהאתר סגור בשבתות וחגים, ודווקא לפי שעון ישראל. בכך הם מונעים מיהודי הגולה (שהם רוב מניינו של העם היהודי) מלתרום את תרומתם להנצחת הנספים ולחשבון הבנק של מפעילי האתר. טוב, לגיטימי שיהודי יסגור את העסק שלו בשבת. מקובל שמי שסוגר את העסק שלו בשבת, הקב״ה נהיה איתו שותף בעסק. אני לא יודע אם קיים בורא לעולם או לא, אבל אם יש, ואם הוא שותף בעסק כזה, ואם הוא באמת מנהל את העולם… הייתי אומר שיש פה קצת ניגוד אינטרסים בין העסק הזה לבין תפקידו בהשגחה הפרטית והכללית ואחריותו לשואה בפרט. במותם ציוו לנו הכנסה מפרסומות.

הדף מופעל בחסות "חברותא", רשת חברתית לדתיים. אם העניין לא מוצא חן בעיניכם, אתם מוזמנים ליצור איתם קשר במייל webmaster@chaveruta.co.il ולשתף אותם בתחושותיכם.

תוספת מתאריך 17/05/2008: הסבו את תשומת לבי שהדף המדובר ירד מהרשת. כנראה שחשבון הבנק שלהם נוחם מספיק.

תוספת מתאריך 16/04/2008: הדף עלה מחדש, בכתובת: http://hlcst.haveruta.co.il
ניתן גם לפנות אליהם בכתובת danrez8@gmail.com שהיא הכתובת של הבעלים של הדומיין.

Leave a Reply

Subscribe without commenting