גורי לך, אמריקה!

בישיבת הממשלה העביר נתניהו את המסר הבא:

image

בין אם זה נאמר בחלק הפתוח לעיתונאים או שהודלף בכוונה, ברור שהמסר הוא לא לשרים. מסר לשרים, ועוד מסר נזיפתי כזה (שבעצם אומר "עד עכשיו נסעתם להרבה נסיעות לא חיוניות, אז מספיק עם הברדק") מעבירים בדלתיים סגורות, במזכר מנהלתי וכו׳.

המסר, כמו כל מפעלותיו של נתניהו הוא לתקשורת. המסר הוא לאזניים אמריקאיות. האמריקאים מתנהגים לא יפה לישראל? נתניהו, בשבתו כסגן שגריר ישראל באו״ם וכראש ממשלת ההסברה, כבר יראה להם בשנת בחירות מאיפה משתין הדג. אם הם יתעסקו עם ישראל הם ישארו בלי ידידים במאבק הבין גושי החדש. אולי עם מיקרונזיה. אבל ישראל תעביר את כל כובד משקלה לצידה של סין.

ועכשיו נראה מי ימצמץ ראשון. חושבים שהם יצמצמו תרגילים צבאיים עם ישראל? הם לא מכירים את השפנים שלנתניהו יש בשרוול!

גאון. כולם אומרים.

רק שההנחיה הזו יוצרת בעיה חדשה. נסיעות של שרים מאושרות בישיבות הממשלה. למעשה נסיעות של שר הן החלטות ממשלה. אם יצמצמו את הנסיעות של השרים, איך יתגאה נתניהו בשטף החלטות הממשלה? לפיכך אני מציע שנסיעות שרים מיותרים יבואו להחלטת ממשלה, והממשלה תחליט נגד כל נסיעה ליעד שאיננו סין. זה גם יראה לציבור שראש הממשלה החלטי במסע נגד הביזבוז (מציע ללוות את ההתנגדות לנסיעה בדפיקה על השולחן ומיצמוץ בשפה המצולקת, להגברת האפקט המנהיגותי), גם יראה לאמריקאים שעם ישראל לא מתעסקים  וגם ינפח כראוי את החלטת הממשלה.

Leave a Reply

Subscribe without commenting