ואם העולם הנאור יקפוץ מהגג?

image

יופי של טיעון. לא בגלל שככה נכון וראוי, בגלל ש"ככה אמר העולם הנאור".

דווקא עם ח"כ נסים זאב (שאין להגיד עליו שהוא נאור במיוחד), אני מסכים:

image

ושוב אני מנצל את ההזדמנות להעביר את המסר: שהמדינה תפסיק לנהל מרשם של מי-התחתן-עם-מי. זה עסק של המדינה בערך כמו לנהל רישום מי אוהב מלפפונים בחומץ.

6 Responses to “ואם העולם הנאור יקפוץ מהגג?”

  1. רונן הגיב:

    ספציפית בנושא של נישואים אינני מסכים איתך. ללא קשר לדת מסוימת, מוסד הנישואים בעל משמעות משפטית אמיתית – בנושאים של ממון, בריאות וחלוקת אחריות (לטובה ורעה).

    אם לא היו קוראים לפעולה זו נישואים אלא "שותפות חיים" (שמנותקת לחלוטים מדת כלשהי, אלא משפטית גרידא) עדיין היית מתנגד? השיטה של נישואים עוזרת לקבוע פעם אחת אדם שהוא הנמען העיקרי לכל מקרה עתידי. עניין של פרקטיקה, במקום שבכל מקום תצטרך למלא מחדש מוטבים וכדומה. כמו "ברירת מחדל".

    • שמוליק הגיב:

      אני מתנגד לזה שהמדינה רושמת את הסטטוס הזה ולזה שהמדינה מסמיכה את האנשים שבסמכותם לשמש כרשמי נישואין.

      החובות והזכויות שאתה מדבר עליהן חלות גם על מי שחי כידוע בציבור בלי להרשם בכל מקום. לא הרישום יוצר את החובות והזכויות, אלא העובדה שהזוג מנהל משק בית משותף.

      בנושא נהנים מירושה ושאר זכויות שנולדות מכוח נישואין, זה לא משנה בכלל אם אתה ידוע בציבור ולא "נשוי" או רשום במשרד הפנים ככזה.

  2. גרשון הגיב:

    דוגמא לכותרת מטעה, מגמתית ופופוליסטית:
    <>

    הרי הוא טען את זה רק כקונטרה פרובוקטיבית להצעתה של זהבה גלאון, וכאן זה הפך כאילו שהוא פתאום צץ עם איזה חוק דתי הזוי.

    • שמוליק הגיב:

      נסים זאב הרוויח ביושר את הצימעס שעושים מהדברים שלו גם כשהוא מדבר דברי טעם (ולא בדיוק שכאן הוא 100% מדבר לעניין), הרי רוב מה שהוא אומר זה פשוט הרמה להנחתה.

      תכלס לגבי הכותרת כאן, בכ"ז זה ואללה. ועם זאת, אם הכותרת היתה על דברי גלאון אף אחד לא היה נכנס לקרוא לא את מה שיש לה להגיד ולא את מה שיש לו. מי שנכנס וקרא קיבל דווקא תמונה מלאה ומאוזנת. מי שקורא רק כותרות שום דבר לא יעזור לו.

  3. פט הגיב:

    זה העסק של המדינה כי את הרוב המיסוי הישיר שאנחנו משלמים מחשבים ברמת משפחה. זוג מהווה יחידה למס הכנסה והורה יחיד/ה שעובד/ת משלם/ת מס בריאות שתופס לכל משפחתו(ה).
    זה עסק של המדינה (העיר ועוד כמה גורמים) כי מקבלים הטבות מגוונות כהורים יחידניים.
    וזה עשוי להשפיע השכלות בריאותיות חריגות לא עלינו.

    אני אגב לא הייתי דואגת, יש סיכוי שכבר יש רישום לגבי מלפפונים כבושים או מוחמצים, ואני מניחה שגם אליה יפרצו בקרוב.

    • שמוליק הגיב:

      מבחינת מיסוי, חובות, זכויות, הקלות ושאר התייחסויות לזוג נשוי, אין הבדל אם אתה זוג ידוע בציבור שאיננו נשוי. את לא יכולה לחיות עם ידוע בציבור ולצרכי הקלות להצהיר שאתה הורה יחיד.

      זוג בני 16.5 יכולים כבר היום לעבור לגור ביחד בדירה שקנו להם ההורים גם בלי נישואין. למה לקפח את זכותם של הדתיים?

      שכל אחד יתחתן איפה שבא לו, אם בא לו, שהמדינה לא תעניק רשיונות להשיא לאף אחד. המבחן יהיה ניהול משק בית משותף, בין אם התחתנו אצל רב, קאדי או מכשף, בין עם ערכו הסכם אצל עו"ד או מנהל בית ספר ובין אם סתם גרים יחד בלי הסכמים.

      כמו שהמדינה היום אוכפת את החובות על זוגות ידועים בציבור, וכמו שהיום הם מקבלים הטבות על סמך היותם ידועים בציבור, גם אם המדינה לא רשמה אותם כנשואים, כך צריך להיות גם עם מי שבוחר לעשות טקס אצל רב.

Leave a Reply

Subscribe without commenting