לא "חג" ולא "נוצרי"

מתוך 'הארץ':

image

ראש השנה האזרחי הוא "חג" אפילו פחות מאשר ראש השנה לאילנות (שגם הוא איננו חג). אין לאף דת יומרה לטעון שמדובר בחג דתי ואין לראשון בינואר שום חשיבות מיוחדת בנצרות. בכל המקומות שבהם נוהגים חופש ביום זה, מדובר בחופש אזרחי (כמו יום ההולדת של המלכה או יום מרטין לותר קינג בארה"ב).

מספיק עם הקישקוש הזה כאילו מי שמקפיד להשתכר ביום הזה עוסק בפולחנו של סילבסטר הקדוש. משתמשים במילה "סילבסטר" משום שהשם "ראש השנה" כבר תפוס, ומשום ש"תחילת שנת המס" לא נשמע כמו סיבה למסיבה פרועה במיוחד.

{lang: 'iw'}

5 Responses to “לא "חג" ולא "נוצרי"”

  1. גרשון הגיב:

    אותנו תמיד לימדו שסילבסטר היה אפיפיור מרושע במיוחד שידיו מגואלות בדם יהודים, והחילונים לא מתביישים לחגוג את החג הזה באותו לילה שאבותיהם היו מסתגרים באימה מפני ההמון המוסת שחיפש לכלות בהם את זעמו.

    • שמוליק הגיב:

      נו, זה מאוד יהודי העיקרון הזה. כמו בפורים ובפסח שהגזירות התבטלו ונהיה חג באותו תאריך. מאבל ליום טוב ומאפילה ליום גדול ומשעבוד לגאולה.

      תכלס – סילבסטר הוא קדוש קתולי. הפוגרומים התבצעו בהשפעת אלכוהול. לכל יום בשנה יש קדוש קתולי אחד לפחות ובכל מקרה – פוגרומים שבוצעו ברוסיה/אוקראינה לא היו לתפארת קדוש קתולי.

      הקדוש של יום ההולדת שלי הוא איזה יוזוביוס אחד. ביום ההולדת שלי אני לובש שק ואפר, שלא יגידו שאני חוגג אותו.

      • אייל אנונימי הגיב:

        ושנו רבינו: they tried to kill us, they failed, let us eat

      • גרשון הגיב:

        מתוך ויקיפדיה:
        סילבסטר, שפעל במאה הרביעית, עסק אמנם בדיכוי כופרים באחדותו של השילוש הקדוש, אולם אין ראיות לכך שפעל באופן מיוחד כנגד היהודים.

        • שמוליק הגיב:

          האם לדתיים יהיה יותר נוח אם המסיבות יתרחשו תחת הכותרת "ראש השנה"?
          אני חושש שכבר עדיף "סילבסטר". אם הרבנות לא היתה מוציאה אותו מהנפטלין, אף אחד לא היה יודע מי הוא אותו סילבסטר, כמו במדינות שבהן חוגגים את תחילת השנה, וכמו גם במדינות שבהן מציינים את היום כ"סילבסטר".

          מבחינה זו הרבנות גורמת להתעמקות הציבור באיזה קדוש נוצרי, והיא בבחינת "זורקת אבן בסילבסטר".

Leave a Reply

Subscribe without commenting