כמה טוקבקיסטים צריכים בשביל להחרים ניידת?

image

בפייסבוק הוקמה קבוצה לדיווח על עבירות תנועה של שוטרים. המשטרה, שעד היום השתינה על החוק מהמקפצה, פתאום נכנסה ללחץ. היום כל אחד מסתובב עם מצלמה בטלפון ויכול לשתף את התמונות בפייסבוק ישירות מתוך הטלפון. עכשיו כשרואים שהשוטר מחנה באדום לבן/חניית נכים/ תחנת אוטובוס בשביל לקנות שווארמה, המשטרה כבר לא יכולה למרוח עם סיפור על פעילות מבצעית.

image

שוטר בפעילות מבצעית (אילוסטרציה)

אז במשטרה יצאה הנחיה לטפל משמעתית בשוטרים עבריינים. אבל… הם אלו שיקבעו אילו אמצעים יינקטו נגד השוטר. איפה מח״ש בתהליך הזה?

ובנוסף, שני בונבונים של הגיון בריא:

image

את מי מענישים כאן? לא ברור. אם רכב הובלת עצירים חונה על חניית נכים לצורך קנייה בפיצוציה, עכשיו הזינזנה הזו תשמש לאכיפת חוקי תנועה? ומי יעביר עצירים בין בתי המשפט לבתי המעצר? האם ניידות מז״פ ינהלו מרדפים אחרי נהגים סוררים? ומי יאסוף ראיות מזירות פשע? את מי הם מענישים פה בעצם? האם חבלנים שרכבם הוחרם עקב חניה שלא כדין יתחילו להתנייד על גב רובוט משטרתי לפיצוץ חפצים חשודים? חסר רק שרכב של משטרת התנועה יחנה בחניית נכים והיקום יקרוס לתוך עצמו.

כמו כן:

image

גם לצורך פעילות מבצעית??? אם יש דווח על תקיפה אלימה בכתובת מסויימת. ממש מול הכתובת יש מקום חניה פנוי, דע עקא, מדובר בחניית נכים. מה הניידת צריכה לעשות? ולמה לעצור כאן? אולי גם יאסרו על שוטר לחנות על מדרכה כשהוא מוזעק לזירת פשע בהתרחשות? ושגם יוריד את הבוץ מהנעליים לפני שהוא דורך על השטיח. סדר צריך להיות.

תגובת יתר של משטרה היסטרית. בסך הכל מה ביקשו? שלא יחנו במקום אסור כשקופצים רגע לקנות חלות טריות לשבת. לא צריך להסחף עם ההיסטריה.

4 Responses to “כמה טוקבקיסטים צריכים בשביל להחרים ניידת?”

  1. גרשון הגיב:

    זהו מחירו של הפופוליזם…

  2. פט הגיב:

    ניידות משטרה "בפעילות מבצעית" עוצרות יחסית בצד (לא ממש). השוטרים לא חונים בכלל – לא חוקית ולא לא חוקית. הם (והן) חוסמים רחובות ומפריעים לתנועה באופן חופשי גם כשהם לכאורה מבצעים אכיפה שוטפת. לפעמים הם אפילו משאירים דלתות פתוחות (נתקלתי בזה בסוג של סכסוך שכנים שהיה דחוף וחמור בערך כמו לקנות פלאפל).

    אין סיבה שאם יש דווקא חניית נכה באיזור הם יחנו בה (וממילא ברחוב הם לא יעשו זאת, הם לא יודעים לחנות, בקושי לנסוע קדימה).

    • שמוליק הגיב:

      אפשר להסכים שאין מקום לכזו הנחיה גורפת "לא להחנות בחניית נכים אפילו לצורך פעילות מבצעית"?
      קפצנו מקיצוניות אחת שבה חונים בחניית נכים רק בשביל הקטע כי אפשר, למצב שבשום אופן לא יחנו גם אם יש צורך מבצעי אמיתי.

      • פט הגיב:

        אין ספק שיש בעיית קיצוניות, אבל בעניין הספציפי הזה אני בעד קיצוניות. אם זו חניית נכה "אישית" (ולא אחת מ-10 במגרש של גוף ציבורי או קניון או בסגנון) בעיני היא לא צריכה להתפס משום סיבה. אין להם איפה לעצור? שיחסמו את הכביש או שיעלו על המדרכה. זה ממילא מה שהם עושים.

Leave a Reply

Subscribe without commenting