דרך מטופשת לנהל מאבק

כל פעם אני נדהם מחדש מהכשרון של אנשים לירות לעצמם ברגל, גם במקרים שבהם דווקא אם הם לא יעשו את זה, הם יגייסו יותר תמיכה.

עובדי הרכבת מנהלים מאבק (מוצדק לגמרי) נגד הפרטת הרכבת לחברים של ביבי. מה הטקטיקה של המאבק? לשבש את המהלך התקין של הרכבות. מי נפגע? הנוסעים. את מי הנוסעים מאשימים? את עובדי הרכבת. השנאה מתגברת לעובדים ולמטרה שלהם, ואם יש סיכוי שמישהו בציבור יחליף צד, הרי זה נוסע שנפגע מהם אבל תמך קודם במאבק. זה בוודאי לא יגרום לאף אחד להחליט שהם דווקא צודקים במאבקם בעוד לפני העיצומים הוא דווקא היה בעד הפרטה.

image

מה היה קורה, למשל, אילו העיצומים של עובדי הרכבת היו … השבתה רק של הקופות ומבקרי הכרטיסים? עיצומים שבמסגרתם הנסיעה חופשית.

מה היה קורה אילו אחד המסרים המרכזיים של מחאת האוהלים היה להעלות שכר לשוטרים ולפקחים העירוניים? האם היה נמצא שוטר שירביץ למפגין שנושא שלט שקורא להעלאת שכר שוטרים? האם פקחים היו נשמעים להוראת אדוניהם בעירייה לפרק מאהל?

מה היה קורה אילו עיצומי מורים היו באים לידי ביטוי בכך שבשיעורי היסטוריה ואזרחות היו דנים במקרים ידועים של נשות מדינאים שידעו ללפות היטב את גרונן בן הזוג, ועיקר הדוגמאות היו ממשפחת נתניהו? נראה לי שהיה מכאיב להם הרבה יותר מכל שביתה. שרה היתה משתוללת ודורשת מביבי לתת למורים כל מה שהם רוצים תכף ומייד.

אפשר להכאיב למושא השביתה היטב במקום הכי רגיש שלו, לא צריך לאמלל דווקא את הציבור.

2 Responses to “דרך מטופשת לנהל מאבק”

  1. Eugene הגיב:

    תגיד ראית פעם את אוכלוסיית עובדי הרכבת? אני מתפלא בכלל שהרכבת לא יורדת כל יום מהפסים.
    גוף מושחת עם נפוטיזם.

  2. גיא הגיב:

    לגבי עניין הררכבת אתה צודק. הם יורים לעצמם כדור ברגל בכישרון רב
    עצם העובדה שהם סיכנו נשים הרות לפני כ-10 ימים, כשעצרו את הרכבות, נעלו את הדלתות של הקרונות הצפופים וכיבו את המזגנים בחום מטורף – עצם העובדה שכל זה קרה – הם איבדו לגמרי את לגיטימיות המאבק שלהם. שמעתי את אחד מעובדי הרכבת אומר ש"העם מבין ומזדהה עם המאבק". אז זהו – שלא.

    כשאתם מתחילים לנהוג באלימות כלפי חפים מפשע – אתם חוצים קו אדום מאוד מסוכן. וכן – אתם גם מאבדים את כל טיפת החמלה שאולי היתה לי אליכם (למרות שהאמת היא, שאין לי טיפת חמלה אל אנשים, שבכדי להסתיר שחיתויות שונות, העלילו עליולות סמים על עובד לשעבר, משה חזות, שד"א – זכה בשבוע שעבר בתביעת ענק נגד הרכבת והנהלתה). רכבת ישראל מזמן לא מתפקדת, ובדומה לנמלים בישראל, היא שבויה בידי ועד מטורף ותאב כוח ואנשים לא מקצועיים, שלא שמים זין על אזרחי מדינת ישראל ועל הנזקים שהם גורמים לאחרים.

    יחד עם כל זאת – אני חייב לציין נקודה אחת שבה אתה טועה. במהלך ההפגנות, שברבות מהן הייתי נוכח, המפגינים בהחלט הפגינו למען העלאת השכר והתנאים של השוטרים. זה לא מנע מהשוטרים לפעול בצורה אלימה ולא פרופורציונלית.

    יתרה מכך – שבועיים וקצת מתחילת המאבק, הופיע לפתע השר לביטחון פנים, ובצעד מאוד מעורר מחלוקת (יש שחשבו שהוא משחד את השוטרים, בכדי שאלו יפעלו ביד קשה כנגד המפגינים ובכדי ליצור מצב של "הפרד ומשול"), הבטיח העלאה של השכר ההתחלתי של השוטרים ל-7,000 ש"ח ברוטו בחודש. עם זאת, ההודעה הדרמטית התגלתה כעורבא פרח – מיעוט שבמיעוט של השוטרים קיבלו את התוספת המלאה, וגם זה תחת כל מיני תנאים דרקוניים. אבל גם זה לא הפחית את האלימות של השוטרים.

Leave a Reply

Subscribe without commenting