האפיפיור לעולם אינו טועה (גם כשהוא משחק בנדמה-לי)

במאה ה-16 הגיעו מתיישבים קתולים לאיזור שפך האורינוקו, פגשו לראשונה בקפיברה, ורצו היתר לאכול את בשרה במהלך 40 ימי תענית הבשר שלפני הפסחא – ימים שבהם הקתולים נזהרים בבשר, ביין ובתשמיש, אבל מותרים באכילת דג. הקפיברה, הגם שהיא יונק, ואיננה דג או אפילו יונק ימי, יודעת לשחות ברמה מסויימת ואת מזונה היא מוצאת במי הביצה.

לפיכך שלחו המתיישבים איגרת לרומא וביקשו היתר לאכול את בשר הקפיברה בימי התענית, והקפידו להדגיש את תכונותיה ה”דגיות”, והותיקן סיווג את המכרסם כדג המותר באכילה בימי התענית. היות וחכמי הכנסייה, בהגדרה, לעולם אינם טועים, והיות והקב”ה אינו מזמן תקלה לבהמתן של צדיקים, ולצדיקים עצמם לא כל שכן, ולמרות שכל מי שעיניו בראשו רואה שלא מדובר בדג, לא שונה הסיווג התיאולוגי של הקפיברה על ידי הכנסייה הקתולית.

להקת דגי הקפיברה

 


במאה ה-15, בסמוך לגילוי אמריקה, ועוד בטרם הובררה העובדה שמדובר ביבשת חדשה ולא בהודו, הביאו ספנים ספרדיים עוף גדול ושחור מאמריקה. תושבי העולם הישן זללו את העוף לתיאבון אבל ליהודים היתה בעייה: האם העוף הוא כשר?

כשרותם של עופות, במידה מסויימת, ובניגוד לנהוג בכשרות בהמות, נקבעת על ידי מסורת. אם יש מסורת רציפה של אכילת אותו עוף על ידי יהודים, חזקה שהעוף כשר. זו הסיבה שדרורים וזנים מסויימים של ארבה (שנחשב לעוף) נחשבים כשרים, היות ובקהילות תימן היתה מסורת של אכילתם.

כשהגיע העוף לקהילות אשכנז, היה צורך לברר האם במקום כלשהו בעולם יש קהילה שיש בה מסורת של אכילת אותו עוף. היות וטעו לחשוב שהעוף הגיע מהודו, הדבר ההגיוני לעשות הוא לברר עם יהודי הודו האם הם אוכלים את אותו העוף. קשר ישיר לקהילת יהודי הודו לא היה לאשכנזים, והיות והודו זה ממש על יד פרס, ופרס זה ממש על יד בבל, שלחו איגרת ליהודי בבל שישאלו את יהודי פרס שישאלו את יהודי הודו האם יש אצלם מסורת של אכילת עוף שחור גדול. מיהודי פרס הגיעה תשובה שיש בידם מסורת של אכילת עוף שחור, גדול ומשונה שמגיע מהודו – ועל סמך זה התירו האשכנזים לאכול בשר תרנגול הודו.

האפיפיור, כמו שלמדנו בדוגמא של הקפיברה, לעולם אינו טועה, הקב”ה אינו מזמן תקלה לשולחנן של צדיקים, וכו’ וכו’ וכו’, ולכן, כמו בתקדים הקפיברה, נמצאו התירוצים המתאימים בשביל להתיר את אכילת החיה האמריקאית החדשה גם לאחר שהובררה הטעות, באותו מקום שבו אילו היה מצוי בידי הכנסייה כל המידע הנכון מלכתחילה, בשרה היה אסור עד היום הזה.

עוף גדול, שחור ומשונה


ונעבור לבדיחה עממית: יהודי אחד מאס באיסורי הכשרות של היהדות והתאווה לבשר חזיר. לפיכך התנצר והתיר לעצמו לאכול חזיר. יום אחד, כשישב במסעדה ואכל חזיר לתיאבון, נכנס למסעדה הכומר שהכניס את היהודי בבריתו של ישו, וראה אותו אוכל את החזיר. נזף בו הכומר “כלום אינך יודע שימי תענית הפסחא עכשיו ואתה אסור באכילת בשר?”

ענה לו המומר: “כשם שאתה הזית עלי מים קדושים והפכת אותי לנוצרי, כך היזיתי אני מים קדושים על התבשיל והפכתי אותו לדג”.

 


 

ובחזרה לסקירה ההיסטורית:

בהסכם הקואליציוני הראשון אחרי עליית הליכוד לשלטון בשנת 77, דרשו המפלגות הדתיות דרישות שונות ומשונות, וכל משאלתן ניתנה להן. אחת הדרישות היתה שחברת אל-על (אז עדיין בבעלות ממשלתית) לא תטוס בשבת. כמובן שעד מהרה התברר שהאיסור החדש מעיק על החברה מבחינה כלכלית, וביתר שאת מאז שהופרטה ונמכרה והבעלים החדשים לא מוכנים לחיות עם אבדן רווח פוטנציאלי כזה, מצאו פרנסי חברת אל-על, ברוח המסורת של עשיית מלאכה בשבת “בשינוי”, ברוח מכירת החמץ לגוי, ברוח המכון לטכנולוגיה והלכה וברוח הפיכת החזיר לדג מהבדיחה הקודמת, טריק של שינוי שמה בשבתות. הוקמה חברה בשם “סאן-דור” ש”חכרה” את המטוסים ואנשי הצוות מאל-על בשבתות, הזתה עליהם מים קדושים מהבדיחה דלמעלה והמשיכה את השירות בשם אחר ולתיאבון.

החרדים, שהבינו את האבסורד הכלכלי בקירקוע חברת תעופה בשבתות (ולמעשה ליותר מכך, היות וכבר מספר שעות לפני השבת אין אפשרות להמריא, כך שכל הטיסות תנחתנה לפני השבת), ואת האבסורד בכך שאין אפשרות לעשות הכנות לטיסות שימריאו מייד בצאת השבת, הבינו שצריך לרדת מהעץ. אבל האפיפיור הרי לא טועה, אז הדרישה שרירה וקיימת, אבל ה”שינוי” של סאן דור אפשר להם להיצמד לטענה הפורמאלית שחברת “אל-על” לא טסה בשבתות. כאילו שחילול שבת של יהודי בשם חברת “סאן-דור” חמור פחות מחילול שבת של יהודי ב”אל על” (וכאילו שחברת קונטיננטל האמריקאית לא מעסיקה יהודים בשבתות). ניחא.

עכשיו באה רשות התעופה, ולאחר שגם האמריקאים וגם האירופאים הורידו את דירוג הבטיחות של התעופה של ישראל, והחליטו לשים סוף לפארסה. מטוסי אל על לא יטוסו בשם של חברה שאין לה מטוסים ופיקוח על בטיחות משל עצמה כלל.

image

הקוראים מוזמנים להמר מה יהיה הצעד הבא של חברת אל על בפתרון היצירתי:
1) הרב של אל על יכריז על זמני כניסת שבת שונים מהמקובל
2) גוי מיוחד יתניע את המטוס, באותו סידור שיהודי מפעיל את התנור במטבח שעובדיו גויים ובכך גורם לבישול להיות “בישול ישראל”
3) יתקינו טיימר על הטייס האוטומטי
4) אחר (פרט ונמק): ________________________________________

{lang: 'iw'}

32 Responses to “האפיפיור לעולם אינו טועה (גם כשהוא משחק בנדמה-לי)”

  1. נטלי הגיב:

    טוב מאד. לא מפסידה שום פוסט שלך…:)

  2. ישראל הגיב:

    אתם פשוט חולים!!
    איך אתם קובעים עובדות כשאתם לא מכירים בכלל את ההלכות והמנהגים?

  3. ישראל הגיב:

    ומאיפה הידע הנרחב?

    • שמוליק הגיב:

      ככה זה – כשאדם לא מגביל את עצמו לקריאת שו"ת הלכתיות ו/או עיתונים שעברו ועדה רוחנית, הוא יודע גם פכים קטנים מחיי המתיישבים הספרדיים הראשונים בונצואלה.

      • ישראל הגיב:

        הבעיה היא שאתה יודע רק את הפכים הקטנים

        • שמוליק הגיב:

          בכל הדתות אין כלום כלום כלום חוץ מאשר פכים קטנים וקישקושים.

          התנ"ך הוא ספר קריאה טוב, לא פחות ולא יותר מהארי פוטר. להאמין שיש בגן עדן נחש מדבר זה כמו להאמין שיש בבית הספר לקוסמים של הארי פוטר כלב עם שלוש ראשים.

          מה יש לי להתעמק בשטות הזו? כשאתה שותה חלב ומתברר לך שהוא חמוץ ומקולקל, אתה שותה את כל הכוס?

          גם אני, כשמספרים לי על נחש מדבר ושמש שנתקעת באמצע השמים אני לא צריך ללמוד את כל הבלוף הזה לעומק בשביל לדעת שזה בלוף.

  4. Sro הגיב:

    כרגיל, הזזת דברים מהקשרם כדי שהפוסט יהיה מעניין 🙂
    מי שלעולם לא טועה, אלה יוסף סטלין ואדולף היטלר…
    לגבי האפיפיור, הכי פשוט ציטוט מויקי:
    "בוועידת הוותיקן הראשונה, שזומנה ב-1869, כונסה ב-1870 וארכה כמה שנים. בועידה זו אימצה הכנסיה את הדוגמה (dogma) בדבר האלטעות של האפיפיור, לפיה האפיפיור איננו טועה כאשר הוא מורה מכסאו (ex cathedra) בענייני אמונה ומוסר באופן המחייב את כלל הכנסייה."
    בפועל, האפיפיורים כמעט ולא השתמשו בחסור היכולת לטעות.

    "הקב”ה אינו מזמן תקלה לבהמתן של צדיקים, ולצדיקים עצמם לא כל שכן"
    זה כתוב נטו לגבי כשרות של בשר, אל תמנף את זה, מישהו עוד עלול לקחת את זה ברצינות 😛
    עוד בנושא, תוכל לקרוא עוד בויקי ערך אלטעות.

    לגבי אל על, אני לא מצוי בנבכי הפוליטיקה וביחסי הגומלין בשביל לדעת מה בדיוק הולך שם.
    בגדול, האיסור ליהנות מחברה מחללת שבת בשאר ימי החול, הוא לפחות 50% סמנטי. (הבעיה ההלכתית היא עקיפה, שזה גורם לחברה לגדול, וחברה גדולה באופן טבעי מבצעת יותר חילולי שבת). ב-AMPM עד כמה שזכור לי, ציינו בפירוש שזה בעיקר סמנטי (רשת גדולה מכריזה רשמית על פתיחה בשבת, זה מבצע מונופול על שבת, כולם צריכים לפתוח. זה לא מוכר לי כטיעון הלכתי).
    כמובן, הכל מדובר על בעלות יהודית, לגוי אסור לשמור שבת.. שבת היא אות בין יהודים לאלוקים.

    • שמוליק הגיב:

      בפועל האפיפיורים כמעט לא הודו בטעות. לא הם ולא אנשי דת אחרים, ועובדה היא שהקפיברה עדיין נאכלת בימי התענית כאילו היא דג, ובהסתמך על הפסיקה ברומא.
      גם ביהדות, כשהחליטו שהחשמל הוא אש, והתבררה הטעות, לאף אחד לא היה אומץ לשנות את זה, אז קמו מכוני טכנולוגיה והלכה שכל תפקידם בחיים זה למצוא את החור הקטן בפסיקה המוטעית מבחינה טכנולוגית, בשביל להתיר את מה שהיה אמור להיות מותר אילו הפוסקים הטועים היו יודעים משהו על טכנולוגיה.

      ככה זה, כשהאפיפיור מקבל את ההנחיות מרוח הקודש, וכשהפוסקים מקבלים את התורה שבע"פ דרך יהושוע שקיבלה ממשה ומסרה לנביאים וכו' וכו', הרי אם זה ישירות מפי הגבורה איך אפשר לטעות בכלל? כל הודאה בטעות היא הודאה בזה שהחוקים נכתבו מנהמת בטנם של הפוסקים ולא מרוח הקודש ממש.

      מתי הכנסיה בכ"ז משנה את הפסיקה? כשברור שהציבור לא יכול לעמוד בזה, בעיקר עקב השתנות הזמנים. נדמה לי שהיתה זו הכנסיה האנגליקנית שהכריזה לאחרונה שגם לנשים יש נשמה ושתינוקות שלא הספיקו להיות מוטבלים בכ"ז נכנסים לגן-עדן. התפיסה הפוליטית של ימינו לא מאפשרת עוד קבלה של האמירה שלנשים אין נשמה, ואם הם היו נדבקים לשטות הזו ברור שהם היו בעמדת נחיתות הסברתית.

      לגבי אל-על, המפלגות החרדיות לא חשבו שיש עם זה בעיה לפני 77. זה לא שהעיקרון הקדוש של איסור הנאה מחילול שבת של יהודי (חילול שבת, בכ"ז, בעייה קשה מאוד!) גרם להם לעלות על בריקדות לפני 77. זה לא העיקרון הדתי, זה העיקרון שעכשיו הם מספיק חזקים בשביל לגרום למדינה לרקוד לפי החליל שלהם אז יאללה. אבל גם הם מבינים את המגבלות, וגם הם מבינים שחוקי הכלכלה שהמציא חה"כ גפני הם רק בדמיון שלו, וגם הם מבינים שהמציאות חזקה יותר מכל חוקים דתיים, אז הם לוחצים רק עד המקום שיש להם כוח ללחוץ (ולא עד המקום שחוקי הדת מכתיבים להם) ופתרונות עוקפים שמאפשרים להם לרדת מהעץ בלי להודות בזה מתקבלים.

      הסתייגות אחת, קהילות חרדיות מסויימות במאה שערים ובמונסיי אכן לא עושות פשרות עם העקרונות שלהם, וחוץ מזה שהעקרונות שלהם מוטעים מהיסוד, אין לי מילה רעה להגיד עליהם בהקשר של הפוליטיקה.

      • Sro הגיב:

        המילה "חשמל" משמשת לשני מושגים (חוץ מהמושג הקבלי):
        1. נורות חשמל, שיש בהם חוט להט = אש. להדליק נורה זה "מבעיר" – אחת ממלאכות שבת.
        2. החשמל עצמו, לדוג' האיסור להפעיל מאוורר אינו מדין "מבעיר" כיוון שאין שם בעירה (בהנחה ואין נורות חיווי), אלא מדין "בונה" ו"מכה בפטיש" בכך שהוא יוצר מעגל חשמלי.
        כך שלהגיד שחשבו שחשמל זה אש, ומאז לא שינו את הדעה, זה פשוט מוזר.
        הנקודה הרגישה היא במקרה שיש זרם קיים ופעולת האדם רק משנה אותו. את זה התירו במקרים מיוחדים, כמו מעליות שבת בבתי חולים וכד' וגם זה עם הגבלות רבות. אני לא מתמצא בפרטי הדינים, רק תראה כמה שאלה לכאורה פשוטה: האם מותר להשתמש במיקרופון ורמקול בשבת? לכמה דנים משווים את זה וכמה תתי איסורים עלולים לעבור גם במקרה והבסיס מותר. עכשיו ברור למה צריך מכון שפועל על פי ההלכה?
        http://www.zomet.org.il/?CategoryID=198&ArticleID=283
        לא, פסקים לא מגיעים מרוח הקודש, ציטוט מויקי: "ביהדות, לא בשמים היא הוא ביטוי המבטא את התפיסה כי התורה, על אף שניתנה משמים, היא אינה מעבר להשגת בני-אנוש, ונתונה לפירושי החכמים המתעמקים בה."
        במקרה ומתגלה טעות טכנית, כמו חוסר ידיעה בהחלט משנים את פסק הדין.

        לגבי תרנגול הודו, ציטוט (http://ladaat.net/forum/index.php?topic=42722.0):
        "בדרכ"ת (סי' פ"ב ס"ק כ"ו) הביא בשם הנצי"ב שעיקר הדין שצריך מסורת הוא חומרא והחומרא היא שלא להתחיל לאכול עוף שאין בו מסורת אבל לאחר שנהוג לאכול מין מסוים אף שידוע שאין לו מסורת לא קיבלנו להחמיר בכה"ג
        וכן בש"ך (שם ס"ק ד') ובגר"א (שם ס"ק ג') שדין מסורת הוא חומרא"
        בעברית מדוברת: כשרות נקבעת לפי סימני כשרות, יש חומרה לא לאכול בעל חי עם סימנים אם אין לנו מסורת לגביו, אבל במקרה שכבר נהגו לאכלו, אפילו שהמסורת הייתה שגויה, אין חומרה להפסיק לאכול.

        לא, קריאה במקורות זרים לא מעשירה את הידע במיוחד, מעבר לקריאה במקורות מסוננים… כל פעם אני נפעם מחדש מ"תגליות" של "חוקרי יהדות" בדברים שהם פשוטים לכל בחור עד אברך חרדי ממוצע. האמת, לא פלא. נראה אותך מתעסק 6-8 שעות ביום בדת ולא מתמחה בה…

        לגבי אל-על, היות וזה לא הלכתי אלא סמנטי, זה מוגבל ביכולת. על עניין סמנטי לא "שוברים כלים"… כך שזה בדיוק המיקום שחוקי הדת מכתיבים להם. זה גם מה שקורה עם יתר הדברים. דבר שניתן למנוע, מונעים. פשוט וישר.

        • שמוליק הגיב:

          מכל התגובה שלך השורה התחתונה היא כזו:
          1) לכתחילה, ואילו היתה בידי הפוסקים המידע השלם, היה להם לפסוק שלא לאכול את ההודו.
          2) איפה שהם מבינים שהציבור לא יכול לעמוד בגזירה (כגון הפסקת אכילת ההודו או לא לטוס באלעל כלל או לא להנות מחברת החשמל שגם בה מתבצע חילול שבת המוני של יהודים) הפוסקים כבר ימצאו את התירוצים המתאימים להתיר בדיעבד כמעט הכל. גם אם צריך לעקם את המציאות ולטעון שהחילול שבת של יהודים בחברת חשמל זה לצורך בתי החולים. כשהציבור (שלהם) לא עמד בגזירת האינטרנט, הפיצריות, הנסיעות לאומן, הטלפון הסלולארי ועוד, שהוצגו בהתחלה כעניינים עקרוניים, הם מצאו דרך לרדת מהעץ.

          מבחינה מעשית, עבורי, השורה התחתונה היא כזו: ככל שיתנו לפוסקים ולהלכה דריסת רגל במנגנון של המדינה, ככה הם ישתמשו בדריסת הרגל הזו בשביל להניח את הרגל על הצוואר שלי. כשהציבור לא רוצה שהם יתערבו, הם יודעים לסגת גם מהעניינים הכי בוערים בתירוצים שאת חלקם הבאת. החרדים הרי לא החרימו את אל על שטסה בשבתות לפני 77.

          המשמעות של התובנה הזו, בצירוף העובדה שיותר ויותר בציבור רוצים מדינה יותר ויותר דתית גרמה לי* להבין את הרמז ופשוט זזתי הצידה. את דעתי הרי לא אכפה על הרוב, ומאידך לא מתאים לי כל הכניסה הזו לצלחת/תחתונים שלי ונמאסה עלי האפלייה הזו, ועל הכל הדרישה שאני אממן את כל הטירוף הזה.

          אז זזתי הצידה. 10,000 ק"מ הצידה. ממרחק כזה באמת כל השיגעון הזה נראה בגודל הראוי לו – כמו עניין הכנסייה הקתולית והקפיברה. מאיפה שאני נמצא ומהשקפת העולם שלי, הפחד של אנשים דתיים שאם הם ילחצו על הכפתור של המעלית בשבת אז איזה רס"ר משמעת קפדן בשמיים יעניש אותם, דומה להסתכלות על ילד שפוחד ממפלצת חושך בחדר המדרגות.

          אני מכיר עוד כ-8 שזזו גם הם אלפי ק"מ הצידה, ועוד כמספר הזה שהיו רוצים לזוז. מה שמגביר את המגמה שהשכבות היצרניות, הנושאות בנטל תשלום המיסים והשירות הצבאי פשוט עוברות להיות יצרניות במקום אחר, שהגם שאינו מתנהל בשפת אמם, מאפשר להם חופש להתנהג ברוח עידן האורות ולא ברוח ימי הביניים.

          כן, אני יודע, יש בקוראי הבלוג לפחות אחד שאני מכיר שהוא גם חרדי, גם שירת בצבא וגם עובד במשרה מלאה בהיי-טק. עם יד על הלב – המספרים הגדולים מראים שחרדים לא רוצים לשאת בנטל הבטחון, לא מוכנים לרכוש השכלה מספקת בשביל לקיים משק מודרני ומדיניות רווחה.

          אז שימשיכו לנהל את המדינה לפי פסיקות מימי הביניים (אם לא מלפני כן), מהעידן שחשבו שכדור הארץ שטוח ונישא על גבו של צב ענק, ולפני שידעו את ההבדל בין אמריקה להודו. ביום שישראל תתעורר ותגלה שמשלמי המיסים ברחו להם, שאין כסף לסל תרופות, לדלק לטנקים ושאין בכלל מי שיתפעל את הטנקים האלה, אני אגיד "אמרתי לכם".

          • Sro הגיב:

            לא אכנס לחלק של המימון, כי אין לי בו מושג. הדוברים החרדיים טוענים שהציבור כן מכניס, לפחות ביחס הנחות שהוא מקבל, אבל אין לי נתונים בשביל לדון על כך.

            אני יכול להבין מהתגובה שלך שירדת מהארץ? לאן?

            • שמוליק הגיב:

              קנדה.

              הדוברים החרדיים (גפני, בוא נהיה ספציפיים) טוענים ש:
              1) יש כמה חרדים מאוד-מאוד-מאוד עשירים שהמס שלהם מחפה על העדר תשלום המיסים של כלל הציבור שלא ממש משתכר למחייתו
              2) רוב ההכנסה של משקי הבית החרדיים הולכת לצריכה, מכאן שהם משלמים המון מע"מ.

              זו הכלכלה שהמציא חה"כ גפני ששוכחת שההוצאה של משקי הבית החרדיים ממומנת בחלקה הגדול מדי מכספי הביטוח הלאומי. אני לא יודע אם גפני עצמו מאמין לתיאוריה שלו, או שהוא רק מוכר את הלוקש הזה לציבור שלו שנבער מספיק בשביל לא להבין דברים מאוד בסיסיים בחשבון פשוט ובכלכלה.

              אין תקדים למדינת רווחה שאין בה מעמד בינוני רחב מאוד שמשלם מיסים ומחזיק את מדינת הרווחה הזו. כשיתמוסס לגמרי המעמד הבינוני, מקבלי הקיצבאות יגלו שהברז התייבש.

              • ישראל הגיב:

                שמוליק אתה מעצבן אותי …..
                1)יש כמה חרדים מאוד מאוד מאוד עשירים שתורמים מלא כסף לכוללים ולארגוני חסד. לא נראה לי שמהסכום המזערי הזה שמקבלים מביטוח לאומי אפשר לפרנס כיום (וגם לא לפני 10 שנים) משפחה ברוכת ילדים.
                2)יצא לי להיות כמה פעמים בבנק הדואר בסוף החודש(לא בשביל למשוך את הקצבא אין לי עדיין) ולראות שהכל מלא ומפוצץ בערבים שכל אחד שמה נשוי לכמה נשים ואם תעשה חשבון כמה מקבלים על ילד 32 זה יוצא המווווון!! (סידרו כבר את הקומבינה הזאת?)
                3)פתאום מגלים כמה הנוער החילוני מתנער משירות לאומי, לא שאכפת לי שהם לא מתגיסים פשוט השאלה היא לאן מופנים הזרקורים
                4)שוב לגבי המיסים:אני משלם מיסים (אמנם בעל כורחי אבל משלם!!) ואני עובד רק עם חרדים וכולם משלמים מיסים!! וכל אלו שבזמן האחרון נתפסו ל העלמות היו חילוניים. בקיצור לא ראיתי שום עובדה שהבאת שמאששת את מה שאתה אומר.

                ולגבי אל על אני לא כ"כ מעודכן.אבל תגיד לי אתה האם במצבים של ברירת מחדל אמורים להסתדר עם מה שיש.או סתם לעשות רעש?

            • ישראל הגיב:

              אווואה כמה שהציבור החרדי מכניס, תבדוק קצת נתונים תחבורה ציבורית וכאלה

              • שמוליק הגיב:

                זה בדיוק הטיעון של גפני!

                אבל:
                1) שימוש בתחבורה ציבורית זה לא יצרני.
                2) הכסף שהציבור החרדי מוציא על תחבורה ציבורית זה כסף שהוא קיבל במתנה מהביטוח הלאומי. זה לא כסף שהוא ייצר משהו (מוצר או שירות) בשביל להשיג אותו.

                זו בדיוק הטרגדיה. גפני מוכר את הסיפור על תשלומי המיסים החרדיים, אבל רק חרדים, שלא למדו כלום-כלום-כלום בתיכון יכולים לקנות את השטות הזו.

                "אין הבור מתמלא מחולייתו"

                • ישראל הגיב:

                  מעניין שאני משלם על דלק בדיוק כמו כל אזרח במדינה הזו.
                  ומעניין אותי באמת האם זה בגלל שאני לא בישיבה או שזה בגלל שאני משלם מיסים?
                  כי לאברכים ולבחורי ישיבות יש הנחת מועדון

        • ישראל הגיב:

          רק רציתי להוסיף;א.אני בחיים לא שמעתי על רב אורתודוכסי שהתיר להדליק מנורה בשבת.
          ב.יש בהסטוריה של העם היהודי כמה פעמים שאנשים אמרו טעיתי או חטאתי.

          • ישראל הגיב:

            כמו שאול המלך, וסליחה שאני לא שולט בתנ"ך כמוך שמוליק, אבל אם תחפש תמצא

          • שמוליק הגיב:

            אבל למרות האיסור המפורש להנות מחילול שבת של יהודי, כשזה מגיע לגזירה שיש חשש שהציבור יעדיף להתעלם מהרבנים, אז הם יודעים יפה-יפה, הרבנים, להחליק בכל מיני תירוצים הדלקה של המנורה מערב שבת, והנאה ממנה בשבת גופא.

            חוץ מכמה חזונישניקים שמנתקים חשמל מערב שבת (ושמעתי שיש כאלה שגם ממלאים מים מערב שבת בפיילות), כולם סומכים על הקישקוש הזה שחברת החשמל ממילא עובדת בשביל לספק חשמל לבתי חולים.

            אילו רק בתי חולים היתה הבעייה, היה כדאי לחברת חשמל להתקין גנרטור אוטומטי בכל בית חולים ולסגור את העסק בשבת לגמרי.

          • שמוליק הגיב:

            אני רק רוצה להבהיר כאן משהו, אם זה לא ברור: לא אכפת לי שאדם ישמור שבת וינהג לפי איזה חוקים מוזרים שמתחשק לו. שלא ידליק אור בשבת או שכן ידליק ויתרץ את זה בק"ן טעמים, לא מעניין אותי.

            מה שמחריד אותי, והרסני למדינה, זה שמנסים לנהל מדינה לפי חוקים שנועדו לגרום נחת לאיזה חבר דמיוני בשמים, והכלכלה היא משהו שהמציא גפני.

            מתכון לקטסטרופה.

            • ישראל הגיב:

              אם לא היה אכפת לך למה אתה תוקף כ"כ?
              ובבקשה ממך אל תפגין ידענות בכל מיני דברים שאין לך מושג בהם כמו הלכות שבת מסכת שבת למדת פעם? הלכות שבת למדת?
              אין בהלכותשבת שום עניין להקשות את החיים על אף אחד
              כמו שאין שום איסור לעבוד בשבת!!
              ודא"ג בשבת האחרונה גם עבדתי וגם נהניתי מהשבת תוך כדי שמירתה!!!פלא?

              • שמוליק הגיב:

                אכפת לי כי המדינה (שהיתה) שלי הולכת לעזאזאל.
                אנשים שמאמינים בנחש מדבר ובשטויות כאלה מכתיבים לי מה לאכול ומתי, סוגרים לי את התחבורה הציבורית בשבת ועוד מאלצים אותי לשלם על כל השיגעון הזה.

                מערכת חינוך שלמה שכל תפקידה להוציא מתחת ידיה אנשים בורים שאין להם מושג בכלכלה ושיכולים להגיד בלי למצמץ "אני משלם על דלק כמו כולם".

                הכסף לדלק של מגזר שלם מגיע מהכיס של הביטוח הלאומי. את הביטוח הלאומי מממנים אנשים שמשתכרים כסף. ולא, הפרוטות שאתה משתכר תודות לזה שלא רכשת השכלה נורמאלית לא מממנות כלום בביטוח הלאומי. גם אם נדמה לך שאתה משלם משהו.

                • ישראל הגיב:

                  המדינה הזאת ש"הייתה" שלך נקראת "מדינת היהודים".
                  ואת המדינה הזאת המנהיגים שלה מוליכים לעזאזל (ולא החרדים) ע"י הסכמי שלום והבלגה מטופשת.
                  אני לא מחפש לממן אף אחד ווודאי שמדינת ישראל לא נמצאת ברשימת התרומות שלי.
                  ושוב לא הגיוני לי שמהסכום הפעוט מביטוח לאומי אפשר לממן רכב(בתור אחד שמחזיק רכב) מה גם שלהרבה מאד חרדים אין רכב בכלל.
                  ואם אתה לא רוצה לשלם מיסים כדי שזה לא יגיע לחרדים, תשלם ישר לראש הממשלה את הכסף הזה כדי שהוא יוכל לנסוע מידי פעם לטיולים או סתם בשביל דמי כיס.
                  חוץ מזה, הרבה חילונים מתלוננים שהחרדים עושים להם צרות. אני חושב שעשינו לכם רק טוב. אם לא אנחנו הייתם עובדים גם בשבת ולא הייתם מקבלים 200% בשבת ו400% ביום כיפור, המסחר היה בהרבה יותר רדוד בלי ההכשרים(יקרים בד"כ ממוצר לא כשר) ובלי כל מוצרי הדת שלנו.
                  מה הייתם עושים בלי החרדים???

                  • עדי הגיב:

                    ישראל, אתה והחרדים משולים לקרציה על גב הציונות.
                    כמו שאי אפשר לשכנע קרציה לרדת בדיבורים, גם אתכם לא נשכנע בדיבורים.

                    תבין שבסוף ימאס לנו לדבר אליכם בטוב.
                    הרגע הזה מתקרב.
                    אתה מקרב אותו.
                    אתה מקרב הגאולה ישראל.
                    ברכותי.

  5. ישראל הגיב:

    סתם עיצה ממני בתור אחיין….
    אם אתה כבר בסביבבה של מושחתים (כי ביננו כולם פה במדינה מושחתים)
    ואם אתה כבר טוען שאנחנו נהנים כ"כ ע"ח אחרים.
    מה מונע ממך להנות גם ע"ח אחרים?
    מה אכפת לך שים כובע תגדל זקן ותתנדנד כמה שעות ביום בכולל(יש שם קפה שחור ותה חינם!!)
    ותתצטרף לחגיגה. אולי תתפוס על הדרך גם כמה תורמים וקומבינות. איך נשמע לך?
    רק אל תשכח לפתוח חשבון בבנק בדואר…. בשביל הביטוח לאומי

    • שמוליק הגיב:

      מה שמונע ממני זה שאני לא פרזיט.

      זה קצת קשה להבנה למי שגדל במערכת ערכים כפי שאתה גדלת בה.

      • ישראל הגיב:

        אתה לא פרזיט, אתה פראייר שחי בדור של פרזיטים!
        ואם כבר סיבה למה להתרחק מהמדינה אז זה בגלל ראש ממשלה לשעבר בחקירות, ראש ממשלה נוכחי בחקירות, נשיא לשעבר אנס. מזל שהנשיא פרס אימפוטנט… אם זה הפרצוף של המנהיגים…
        ועכשיו תגיד שגם דרעי ישב וגם בניזרי אבל מה הם לעומת כל השחיתויות שרצות במדינה הזאת?

        • שמוליק הגיב:

          הדור של הפרזיטים הוא מהמגזר שלך. הדור שלי, במגזר שלי, לא היה פרזיטים.

          מה הקשר לכל השחיתויות שאתה מצטט, רק אלוהים יודע. האנס בדרכו לכלא, אתה ושאר הפרזיטים מסתובבים חופשי.

          ואני כבר לא פראייר, את המיסים שלי והביטוח הלאומי אני משלם במקום אחר. כשתגיע לגיל הפנסיה, חפש מי שיפרנס אותך. בעוד כמה שנים כשלא יהיה כסף לסל בריאות, תזכור שהשכבה שפירנסה אותך כבר לא שם בשביל לפרנס אותך. אל תאשים את המושחתים שבשלטון. אתה המושחת. אתה זה שרק לוקח ולא נותן שום דבר. אתה, ובני הדור והמגזר שלך הם שמבריחים את הכוחות היצרנייים מהמדינה.

          תזכור את זה כשיבוא היום והביטוח הלאומי יקרוס ותידרש לשלם לביקור פשוט אצל רופא סכומים שלא תוכל לעמוד בהם.

  6. ישראל הגיב:

    ושלא תעיז לחשוב שאני רוצה להחזיר אותך בתשובה. טוב לי שיש לי דוד חילוני(בשביל ללמד את הילדים שלי מה זה רשע…)
    אני רק מבקש שתביא נתונים נכונים,
    ואין לי מושג איזה חרדי הכרת או איזה רב פסק לך הלכות אבל חשוב שתדע שהיו כמה פעמים שרבנים יצאו נגד דברים שנאמרו בשמם שלא מדעתם.
    ואל תשכח גם שהרב הכי גדול אינו מלאך, ויכול לטעות.
    ועוד דבר: היו כמה היתרים שרבנים הוציאו (יש כזה מושג בהלכה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה) וזה רק במקרים שאין ברירה, ואם תרצה אני יכול לתת לך דוגמאות שהיו איתי.
    וישנן גם היתרים שאין להם גב הלכתי ורבנים יוצאים נגדם. רק תבדוק קצת יותר לעומק.כמו היתר מכירה. ותבדוק גם מי הרב שפסק את מה שפסק.
    לזמנך הפנוי..

  7. עוזי הגיב:

    מוצא תרנגול ההודו הוא אמריקה
    בשביל לשים דברים על דיוקם

  8. חנה הגיב:

    זה מזכיר לי את התסכול שאני חווה בכל פעם שבני משפחתי ממוצא אשכנזי מתעקשים מולי שאורז ותירס הן קיטניות.

    לך תלמד ככה בוטניקה… 🙁

Leave a Reply

Subscribe without commenting