שוב התמ״ת של הכלומניקים

לו אתם דוברים של משרד ממשלתי, על מה הייתם מוציאים הודעה לעיתונות?

כנראה שאחת משתיים:
1) עניינים טכניים מהסוג שהציבור צריך להיות מעודכן לגביהם: עדכונים בקשר לתקנות, עלויות, שינויים בזמני קבלת קהל וכיו”ב.
2) הישגים יוצאי דופן של המשרד אותו אתם מדבררים. אילו היה מדובר בעובדה שהשר הממונה גירד באוזן בלי תקלות* או שפקיד פלוני הגיע בזמן לעבודה, כנראה שזה לא היה מצדיק הודעה לעיתונות.

אז על איזה הישג יוצא מגדר הרגיל בחרו הפעם לדווח לנו באתר ההודעות לעיתונות של משרד התמת?

image

ובהמשך:

image

וואו! הם תפסו עבריין על חם! מהסוג שכל קורא עיתונים תופס פעמיים בכל פעם שהוא מניח את עיניו על עמוד פרסומות בעיתון. אכן הישג ראוי לציון! ולא סתם תפסו אותו על חם, עוד עשו תנועות נו-נו-נו נמרצות באצבע וביקשו ממנו שיפסיק לרמות את הציבור ושיפסיק לעבור על החוק. ואם הוא לא יפסיק עם זה חת-ושתיים יינקטו הליכים.

לא עלה בדעתם להעמיד לדין את החברה ואת מנהליה על ההפרה שכבר נוצרה.

ישונה החוק כך שיאפשר לפקחי משרד התמ”ת להשית עונש מנהלי כואב מאוד של ברירת קנס (בדומה לקנסות משטרה על עבירות תנועה) או ברירת מאסר (לפי חומרת העניין). היה אם ירצה הנקנס להישפט, יישפט. אם יבחר להישפט ובית משפט ימצא אותו אשם, החוק יחייב את השופט להכפיל את הקנס/מאסר המנהלי שהושת על העבריין ולא פחות מזה. וכן יקבע החוק שחברה לא תשלם מקופתה את הקנסות שיושתו עליה, אלא שהתשלום יתבצע מכיסו של מנכ״ל החברה (או במקרה שהיה ערעור על הקנס, מי שיקבע בית המשפט כאחראי).

* יש כמה שרים, ובכלל זה הפואד, שיום שהם מעבירים בלי התבטאות אומללה ובלי תקלה הוא אכן הישג נדיר שראוי שתונפק לכבודו הודעה לעיתונות לאמור “השר נפגש עם עמיתו הארגנטיני ולא הביך אותו כמעט בכלל”.

Leave a Reply

Subscribe without commenting