אמור מעתה:

במלאת שנה לממשלת נתניהו (פברואר 2010) התנאה ראש הממשלה במסיבת עיתונאים במספר רב של החלטות שהחליטה ממשלתו:

image

1500 החלטות… של מה? כי אני, למשל, החלטתי רק השבוע כמה החלטות משמעותיות:

1) ביום ראשון החלטתי לאמץ גור חתולים.
2) ביום שני החלטתי לחזור בי מהחלטתי בעניין גור החתולים.
3) היום ממש החלטתי שאני אפעיל את המזגן לשעה קלה, למרות שספטמבר כבר כאן.

אלו הן רק שלוש החלטות לדוגמא מתוך מאות ההחלטות שאני מחליט כל יום.

כשראש הממשלה מדבר על מספר מסויים של החלטות, על איזה סוג של החלטות הוא מדבר, בעצם? האם את ההחלטה לשנות את שם “המשרד לענייני גימלאים” ל”המשרד לענייני אזרחים ותיקים” הוא יספור במניין ההחלטות כשיציג את הישיגי ממשלתו במסיבת עיתונאים לרגל מלאת שנתיים לממשלתו?

image

מה לגבי כל אותן החלטות שעניינן אישור נסיעות שרים ומינוי ממלאי מקום לאותם שרים בתקופת ההעדרות? מדובר בהחלטות ממשלה לכל דבר ועניין. גם אותן סופרים כשמתפארים במספר ההחלטות?

image

לא שיש לי בעייה עם נסיעות שרים. נסיעות של שרים הן חלק מהחיים ואם הממשלה צריכה להחליט על כך אז הממשלה צריכה להחליט. זה בסדר. מי שמנוי על הפיד של החלטות הממשלה יודע שלפחות מחצית החלטות הממשלה הן החלטות מנהלתיות לגמרי. אבל להציג את ההחלטות מהסוג הזה במניין אותן 1500 החלטות על מנת ליצור מצג של ממשלה פעלתנית ומחליטנית זו הונאה לא מתוחכמת שבעיקר מעידה על כך שאין עיתונאים סבירים בכלי התקשורת המובילים. העיתונאים מקבלים את המספר הזה, בלי לעמוד על ההבדל שבין ‘כמות’ ל’איכות’ ובלי לשאול את ראש הממשלה שאלה בסיסית על המשמעות מאחורי המספר.

2 Responses to “אמור מעתה:”

  1. […] של שר הן החלטות ממשלה. אם יצמצמו את הנסיעות של השרים, איך יתגאה נתניהו בשטף החלטות הממשלה? לפיכך אני מציע שנסיעות שרים מיותרים יבואו להחלטת […]

Leave a Reply

Subscribe without commenting