גבה ודעה קדומה – סוזן בויל

ראובן נכנס לפאב ורואה את חברו שמעון משחק שחמט עם עז.
ניגש ראובן לשמעון ואמר לו: "וואו, מאיפה יש לך עז שיודעת לשחק שחמט???"
עונה שמעון לראובן: "זה נראה לך יודעת לשחק? אני מוביל עליה 5-3!"

סוזן בויל יודעת לשיר. כמו חובבן שיודע לשיר. יותר טוב ממני. זה בטוח. אבל לא פחות ולא יותר מהרבה מתמודדים אחרים. ביצועיה של סוזן בויל לא נמדדים על פי היכולת הקולית שלה כמבצעת. ביצועיה נמדדים על פי הפער בין המראה החיצוני שלה לבין הביצוע. אילו הייתי אני נותן אותו ביצוע בדיוק כמו סוזן בויל, הייתי מושלך מכל המדרגות. כשרואים חתיך כמוני מצפים להרבה יותר. קללת היופי רובצת עלי. כמו עז שמשחקת שחמט או מנגנת בחצוצרה, העניין פה הוא לא איך שסוזן בויל שרה, אלא עצם העובדה שהיא שרה.

אילו היתה נראית אחרת, אילו היתה עושה שפם וגבות, נניח, או, למצער, מסתרקת קצת, היא היתה עוד אחת מאלף מתמודדים בכוכב נולד אנגליה שלא שמענו עליהם, אף אחד לא היה מעביר את הוידאו הזה במייל והוידאו הזה לא היה זוכה לחמישים מליון צפיות. מה שקורה עכשיו זה שכל מי שמעביר את הסרטון הלאה בעצם אומר "ואללה, ברגע הראשון חשבתי שהקטע שלה זה לשיר מהתחת, ובהתחלה באמת חשבתי שהיא שרה מהתחת. לקח לי דקה עד שהבנתי שזה הראש שלה ולא התחת".

מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתנזר מפריק שואו. אני נועץ מבטים באנשים עם המוזרות ולו הקלה ביותר. פעם אפילו איזה כושי ענק בחשמלית בטורונטו איים להפליא בי מכות נמרצות אם לא אפסיק לנעוץ בו מבטים*. סוזן בויל היא פריק שואו וככזו נהניתי ממנה. היא אמנם נראית קצת מסוכנת, אבל בכל מקרה אני פה והיא שם אז אני מרשה לעצמי לנעוץ מבטים.

אני חושש ששאר המעריצים בעצם נהנו מהפריק שואו. כולם נהנים מפריק שואו, אני בין הבודדים שמודה בזה. סוזן בויל נותנת לאנשים הזדמנות להנות מפריק שואו ולהחשב נורמאליים.

אם אתם מצקצקים עכשיו בלשונכם ואומרים לעצמכם ש"מה-פתאום" ושאתם בחיים לא מסתכלים על פריק שואו, אז נא להימנע מלצפות בקטעים להלן. זה המבחן שלכם עם עצמכם. מדובר בפריק שואו מזוקק, תוצרת כוכב נולד בולגריה:

*למרות האיומים לא הצלחתי להתיק את מבטי מהשפתיים הבולטות שלו, שהתנודדו בקצב המבטא הקאריבי ומהצלקת שפילחה אותן. סופו של דבר ירדתי כמה תחנות מוקדם ממה שהייתי צריך רק בשביל לא לגרום (לעצמי) אי נעימות. מאז אני משתדל לקחת איתי משקפי שמש לתחבורה ציבורית. אני גם משתמש בטקטיקה של התבוננות על נוסעי האוטובוס דרך ההשתקפות בחלון.

3 Responses to “גבה ודעה קדומה – סוזן בויל”

  1. זרובבלה הגיב:

    מה אתה רוצה מהם? דווקא שרים יפה

  2. רונן הגיב:

    הכל בסדר חוץ מדבר אחד: היא שרה יפה. מאד מאד יפה. תחת או לא, היא שרה מאד יפה.
    השירה היפה בולטת מאד לנוכח החזות הדודתית והמוזנחת, אבל את הקול אתה לא יכול לקחת ממנה.

    • המערכת הגיב:

      היא שרה מספיק יפה בשביל שהיית מעביר את הקליפ הזה גם אם היא לא היתה נראית כמו הדודה של ברז׳נייב?

Leave a Reply

Subscribe without commenting