גרפולוגיה של כתובת המייל – איפה אתם בשרשרת המזון

  1. תיבה אצל ספק האינטרנט: פוחדים פחד מוות משינוי הגדרות במחשב. יש להם תיבה זערורית של 10 מגה, ואולי גם משלמים איזה תשלום נוסף שמגדיל את התיבה (ל15 מגה) ותשלום נוסף למסנן ספאם. וואאהה. ספאם. איזה פחד. קארמה: לא החליפו ספק אינטרנט מאז ימי המודם בחיוג. אולי אפילו עדיין משתמשים במודם בחיוג. הכל אפשרי. אין להם מושג שאנטי וירוס זה משהו שצריך לעדכן. מתקינים כל דבר ששולחים להם במייל. באקספלורר שלהם לא נשאר מקום לגלוש מרוב סרגלים.
  2. תיבה ב-YAHOO או HOTMAIL או שירות חינמי נחות אחר: יכול להיות שפעם הם היו מתוחכמים. יכול להיות שפעם בן השכנים הגדיר להם תיבה. פעם מזמן באמת היה הגיון לפתוח תיבה בשירותים האלה. הימים האלה עברו והם נתקו עם  שירות גרוע שנותן תיבה קטנטנה, אבל יגדיל אותה בתמורה לתשלום נדיב ובתשלום נוסף גם יאפשר גישת POP. גם אם יקנו את כל החבילות האפשריות, עדיין לא יגיעו לאיכות התיבה שיוכלו לקבל בחינם ב-GMAIL אבל אין להם אומץ להחליף. מה זה אומר עליהם? תחשבו לבד. קארמה: מחדשים בתשלום את הרשיון של הNORTON שמגיע לשנה חינם עם המחשב. לא מכירים את עניין ה-BCC, שולחים לכל העולם ב-TO.
  3. תיבה בואללה: אותו דבר כמו סעיף 2, אבל מאותגרי אנגלית. קארמה: עדיין מחכים לשיחה ממיקרוסופט לאחר שהתפתו להאמין שאם ישלחו את המייל ההוא לרשימת התפוצה שלהם אז בייל גייטס יתן להם מחשב נייד במתנה.
  4. תיבה בעבודה/מוסד לימודים: בטוחים שישארו שם עד הפנסיה. לחילופין לא חושבים על היום שאחרי שיפטרו אותם. איך יודיעו לכל מכריהם על שינוי כתובת המייל? שלא לדבר על זה שמיילים מהחברים יתחילו להתנקז לתיבה הכללית של הIT ושהבוס יכול לקרוא את המיילים שלהם כדבר שבשגרה. קארמה: עד הפנסיה זה יעבור.
  5. תיבה על GMAIL: משתמשים מעודכנים, יעילים ועם יד על הדופק. קארמה: יש מצב שהם בעצמם אפילו הילד הזה של השכנים, שהשכנה קוראת לו כשוירוס מחק לה את החיים.
  6. תיבה על דומיין עצמאי: טורפי על.

אם אתם עסק ויש לכם כתובת של נטויז’ן שאתם כותבים על כרטיסי הביקור, אין מצב שאני קונה ממכם שירותים. ראיתי כבר משאיות שמודפס עליהן, לצד הטלפון, גם כתובת מייל של ספק האינטרנט. מדובר באנשים קמצנים שלא יוציאו שקל מהכיס בשביל לשכור שירות של איש IT נורמאלי. בטח גם שאר השירותים שהם מספקים ברמה דומה.

21 Responses to “גרפולוגיה של כתובת המייל – איפה אתם בשרשרת המזון”

  1. ביהאו כבר מזמן אין הגבלת נפח ממשית.

  2. צופה מהאמצע הגיב:

    YAHOO מנצחת בענק בארצות הברית

    • שמוליק הגיב:

      אני יודע. עצוב, האין זאת?
      בצפון אמריקה יש שיתוף פעולה הדוק בין קימעונאיות ויצרניות המחשבים לבין כל מיני ספקי תוכנות וכו'.
      כשקונים מחשב בחנות כבר מותקנות עליו כל מיני תוכנות ומגיעים איתו כל מיני דילים שאמורים לפתות אותך לנסות מוצר מסויים (לעיתים קרובות בחינם לשנה) מתוך תקווה שאח"כ כבר תישאר איתם.

      כמו כן, לISP מסויימים יש הסכמים עם יאהו ודומיו לצורך המייל.

  3. דביר הגיב:

    די מדאיג אותי מצבי הנחות כמשתמש הוטמייל.
    אבל זו הכתובת שבה אני משתמש מזה כ10 שנים, יש לי מאות מיילים שמורים בתיבה (חלקם מלפני שנים רבות), אינני יודע מה נפח התיבה אבל כרגע אני מחזיק כ650MB בספריות השונות ומעולם לא קיבלתי תלונה על בעיית גודל תיבה וכו'.
    כנראה אני לא יודע מה אני מפסיד בGMAIL, אבל למה לי להכיר סביבה חדשה כשכל כך נעים לי בביצה החמימה?
    שמוליק, אולי כחבר ותיק תסכים להעלות את משתמשי HOTMAIL במדרגה או שתיים? לפחות איננו מאותגרי אנגלית וגם לא משתמשים בכתובת של העבודה?

  4. דביר הגיב:

    ושכחתי לציין שמעולם לא שילמתי לHOTMAIL ולו סנט בודד

  5. Brutus הגיב:

    אם יש לך תיבת בוואלה סיכוי טוב שאת פקאצה צעירה עם 8 בלוגים שונים (אחד אישי, אחד עיצובים, אחד תחרויות, אחד עיר וירטואלית, אחד יומן אכילה, אחד תמונות, אחד פרטי הכי סודי שיש ואחד ישן ששכחת את הסיסמה אליו אז פתחת חדש) ושיש לך סיסמה כל כך מעפנה שסביר להניח שתוך חודש החברה הכי טובה שלך לשעבר, שרבה איתך בגלל ניהול בלוג העיצובים, תפרוץ לתיבה ותמחוק לך את כל הבלוגים בעזרת שחזור פרטי משתמש.

  6. דובי הגיב:

    א. יאהו (שמשמש אותי ככתובת ספאם למקרי הצורך) דווקא לא כזה רע. פחות מוצלח מג'ימייל, אבל בכל זאת.
    ב. מרבית מוסדות הלימוד נותנים לתלמידים לשעבר לשמור את כתובת הדואל שלהם. האוניברסיטה העברית, למשל, מבטיחה לסטודנטים שלה שיוכלו להחזיק בתיבה שלהם לעד – אפילו בוגרים שלא קיבלו תיבה בעבר יכולים לפתוח תיבה תחת HUJImail. יתר על כן – מדובר על תיבת ג'ימייל אינטרפרייז או איך שהם לא קוראים לשירות הזה, אז מקבלים את כל הפיצ'רים של ג'ימייל בין כה וכה, כולל העברה אוטומטית לכתובת אחרת, למקרה שמחליפים כתובת/מוסד לימודים.
    כך שאמנם השימוש בכתובת האימייל של העבודה הוא בעייתי, אבל במקרה של מוסדות לימוד – לא תמיד.
    בנוסף, צריך לזכור שלפעמים חרף המגבלות, יש יתרונות בשימוש בכתובת הדוא"ל של מוסד הלימודים, בעיקר עבור תכתובת רשמית או מקצועית יותר.
    ג. אני עושה שימוש רציף בכתובות דוא"ל של ג'ימייל, של האוניברסיטה, ושל דומיין פרטי (למעשה, דומיין בשותפות עם כמה חברים). כולם מתנקזים לתיבת הג'ימייל שלי. איפה אני ברשימה?
    ד. אני מת על ג'ימייל, אבל לא ברור לי למה אנשים עם ג'ימייל נחשבים כל כך גבוה ברשימה. כלומר, כן, אני מופתע כל פעם מחדש לגלות שזה לא השירות הפופולרי ביותר ביקום, אבל מה בדיוק עושה אותו כל כך מרשים שהוא שני רק לדומיין עצמאי?
    ה. לא כל חברת הובלה צריכה דומיין עצמאי ברשת. לא ברור לי למה האיכות של אינסטלטור צריכה להמדד על פי מידת ההבנה שלו במחשבים, או אפילו מידת ההבנה שלו באפשרות לשכור אנשים (בשביל מה?) שירימו לו דומיין עצמאי. בשביל זה הם משלמים לספק האינטרנט שלהם.

    • שמוליק הגיב:

      אנשים עם מערכת מסועפת של FORWARDING הם סופר-סופר טורפי על! כבוד.

      מה שנותנת האוניברסיטה העברית לא נותנת מכללת עמק-שמיזרעל.

      כשאינסטלטור כותב על החלון האחורי של הטנדר שלו dubi_27@walla.com … דחילכ, מי אמור לרשום ו/או לזכור תוך כדי נסיעה את הכתובת שהוא פתח בשביל JDATE?
      שיקנה דומיין ב10 דולר, ישים שם סריקה של הפלאייר שלו בדומיין וגם את המייל.
      באמת שאין סיבה שלא יהיה לכל עסק במדינה (אינסטלטור/מניקוריסטית/פלאפליה) דומיין משלו – וזה בהנחה שהוא מתקשר עם לקוחות ברשת (אפילו זה רק במייל). אם אין לו רצון לתקשר במייל זה סיפור אחר.

      • דובי הגיב:

        אתה שוכח שגם דומיינים הולכים ונעשים נדירים יותר. ואם תראה את הכתובת yossi@yossitheinstelator.co.il, יהיה לך יותר קל לזהות את המילים כשתחלוף על פניהן? אני יכול לספר מהניסיון שלי שהרבה יותר קל לסטודנטים שלי לזכור שם משתמש פלוס שירות מייל מוכר (ג'ימייל) מאשר שם משתמש פלוס דומיין מוזר שלא אומר להם כלום. שלא לדבר על דומיינים תחת אורג או קו.איל, שבכלל הופכים את כל העסק למסובך לזכירה.

        אבל כל זה לא משנה. אתה מראה פה בעיקר חוסר מודעת אקוטי לפער הדיגיטלי. לקנות דומיין ב-10 דולר? לסרוק את הפלייר שלו? להכין עמוד HTML שמכיל את הסריקה? אתה יודע כמה ידע טכנולוגי צריך בשביל הפעולות הללו? אתה מודע לפער העצום בין הידע של האדם הפשוט (כן, זה שיש לו תיבת דוא"ל אצל הספק) לבין מה שאתה דורש כאן? אתה מודע להוצאה שתגרם לאותו בעל עסק פשוט בשביל שאתה תואיל בטובך לההין לשכור את שירותיו בגלל איזה אליטיזם נטול בסיס?

        • שמוליק הגיב:

          אפשר לבחור דומיין יותר סביר מאשר yossitheinstelator.co.il

          ובכל מקרה yossitheinstelator.co.il זה הרבה יותר טוב מהמצב הנוכחי של yossi_instelator24@netvision.net.il

          ולא חייבים לפרסם על האוטו את כתובת המייל. הדומיין מספיק.

          גם ניקוי הרכב עולה כסף. בכ"ז אנשים יודעים שזה התדמית שלהם אז הם עושים את זה. גם האינסטלטור הכי מג'וייף. אף אחד לא אמר שכל בעל חנות פיצה שכונתית צריך לעשות את זה בעצמו. כמו שהוא פנה לבית דפוס שיעשו לו עלון ומגנטים (ולא עיצב בעצמו והעמיד אותו לדפוס), ככה בעניין האתר. כן – אפשר לחיות גם בלי פלאייר ובלי מגנטים. אפשר לחיות גם בלי אתר. אבל לתת מגנט או פלאייר שהוא כתב אותו בעט זה לא מקובל, וכך צריך להיות גם בנושא התקשורת הדיגיטלית עם הלקוחות. שלא יהיה בכלל או שיהיה משהו סביר.

          ואכן, אין לי מודעות לפער הדיגיטלי. אני מדבר מהמקום של מישהו שנוסע מאחורי אינסטלטור ובדיוק צריך את שירותיו של בעל מקצוע כזה.

  7. Xslf הגיב:

    התיבה הראשית שלי היא של דומיין שלי, אבל יושבת בפועל על Gmail (באמצעות Google apps).

    יש עוד כמה תיבות משניות, ש־Google apps מושך אוטומטית לשם.

    גם לי לא ברור למה הבנה במחשבים רלבנטית לאיכות של אינסטלטור. מצד שני, אם יש לחברה שקשורה בטכנולוגיה מייל שלא בדומיין שלה, זה אכן משהו נגדה.

    • שמוליק הגיב:

      אני לא שוכר בעלי מקצוע חפיפניקים.

      כמו שאני לא אשכור גנן או מתקן מזגנים או שמרטף שהאוטו/עסק/פלאייר שלו נראה כמו מזבלה, אני ארתע ממישהו שהאתר שלו נראה כמו מזבלה.

      לפני עשור וחצי כל אחד היה צריך להופיע בדפי זהב, עכשיו כל אחד צריך שפרטי ההתקשרות איתו יהיו על הרשת. ואם הוא מפנה למקום מסויים, אז שיהיה באתר נורמאלי. רוצה לתת כתובת מייל להתקשרות עסקית? שיתן כתובת של העסק.

  8. […] ליברמן הוא כותב הבלוג “תבוא מחר“, שם התפרסם הפוסט במקור 1.08.2010 / 8:00 | בנושאים […]

  9. צפריר כהן הגיב:

    המאמר הזה פורסם מחדש ב:
    http://room404.net/?p=32809

    כמה מהמגיבים שם תמהו מה הקשר בין המאמר הזה לבין:
    http://theoatmeal.com/comics/email_address

  10. אפשר לחשוב, בסך הכל דומיין הגיב:

    קודם כל, אין היום שום דרך נורמלית לאדם מהיישוב בלי ידע במחשבים, עם עסק פרטי ליצור לעצמו דומיין ואימייל בקלות.
    וגם אם הוא יעשה את זה, אז כל החשק יירד לו אחרי שהאקרים טורקיים יפרצו את האתר.

    דבר שני, אם ככה אתה בוחר עסקים אז תהנה, אני למשל בוחר אנשי מקצוע לפי המלצות, לפי המקצוענים, ולפי ניסיון אישי. לא מזיז לי מה הדומיין של ההוא שתיקן לי את הגג, כמו שלא אכפת שהטכנאי שתיקן לי את המקרר לא עובד עם 1-800.

    ודבר אחרון, הפוסט הזה לגמרי הועתק מ- http://theoatmeal.com/comics/email_address
    וגם אם לא היה לך מושג לגבי הפוסט המקורי, עדיין ראוי שתתקן את הפוסט שלך עם הפנייה לרעיון שקדם לך, כבר היו מספיק תגובות בעיניין.

    • שמוליק הגיב:

      גם אין דרך לעשות פלאייר או מגנט בלי ידע. אז שוכרים מישהו שיעשה את זה בשבילך. או שלא עושים.

      הפוסט לא מועתק משום מקום. כשאני מתרגם פוסט אני נותן קרדיט, למשל כאן:
      http://www.shmulik.co.il/blog/2484/
      לא מן הנמנע שעוד אנשים שאלו את עצמם במקביל למה לעזאזל מישהו משתמש ביאהו והוטמייל.
      אם יש משהו שאני לא קורא זה קומיקס באנגלית.

      הפוסט הזה נולד כשנסעתי מאחורי איזה שמיקסלטור שנתן על החלון האחורי שלו כתובת מייל מוזרה בנטויז'ן.

      האינטרנט הוא הניסוי הגדול ביותר להוכחת משפט הקוף המקליד. יכול להיות שממליארד הגרפומאנים ברשת שניים יחשבו מחשבה דומה (מה גם שתופעת האנשים שמשתמשים בהוטמייל היא אכן מטרידה).

      מעבר לכך – כולם מוזמנים לקפוץ לי.

      • אנשים מסוימים משתמשים ביהאו כי זו תיבה עם מנגנון ספאם סביר (במיוחד אם משתמשים במקביל ב"תיבת פח" לצרכי רישום לאתרים), נפח בלתי מוגבל ומדיניות פרטיות מפוקפקת פחות משל ג'מייל.

  11. […] היה פה דיון על נחיצות אתר אינטרנט לכל עסק, עם כתובת על דומיין עצמאי […]

Leave a Reply for שמוליק

Subscribe without commenting