עוד ועדה

שר התחבורה רוצה להוציא כותרת יפה, אבל בלי ממש לעשות שום דבר.

image

אז הוא מקים ועדה:

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ מינה ועדה מקצועית שתמליץ על פעולות לשיפור תדמית מקצועות הרכב בישראל ותמשוך כח אדם איכותי ומקצועי לענף.

איזה מסקנות כבר יכולה להוציא ועדה כזו? שמעתה ואילך יפנו לכל המכונאים בתואר “כבוד המוסכניק”? שמוסכניקים יקבלו קדימות בתור לקופות הקולנוע?

אני אחסוך לשר התחבורה את הועדה וה’מאבק’, ואני אספר לו כאן, לראשונה ובאופן בלעדי, איך משפרים תדמית לענף מסויים: משלמים שכר יותר גבוה לשעה. רוצה לשפר את התדמית ב10%? תעלה את השכר לשעה ב-10%. רוצה לשפר ב50%? תעלה את השכר ב50%.

לטוב ולרע אנחנו חיים בתרבות שהכסף מצביע בה על הצלחה. הורים ידחפו את ילדיהם ללמוד מכונאות רכב אם הם ידעו שהילדים יתפרנסו בכבוד מהמקצוע הזה.

שר התחבורה ציין כי בשנת הלימודים הקרובה יפתחו כיתות לימוד למקצועות הרכב בארבעה בתי ספר נבחרים בישראל של רשתות אורט ועמל. בנוסף לכך פתחה מכללת אפקה מסלול מיוחד להתמחות ברכב, במסגרת המחלקה להנדסת מכונות.

מעניין ת׳סבתא.

אני לא יודע מה המטרה בכזה מהלך. אולי הוא נפגש עם בעלי המוסכים או משהו, והם אמרו לו ש”ככה אי אפשר”, ושר התחבורה רצה לנער אותם מעליו אבל לא היתה לו התעוזה להגיד להם את זה בפרצוף (בכ”ז, מוסכניקים הם גברתניים למדי), אז הוא אמר להם “כן, כן, אני אבחן דרכים”, ואז הוא הקים ועדה. יעלה כמה עשרות אלפי שקלים, אבל המוסכניקים לא ינג’סו לכל אורך פעילות הוועדה.

Leave a Reply

Subscribe without commenting