חסינות בחסות הדיקטטורה של “מדעי” הפסיכולוגיה

רוצה לצאת בלי עונש מכל דבר? תעשי ילד.

image

אז מה אם בית משפט קבע שאת צריכה להאסר? פסיכולוג זה יותר חזק.

6 Responses to “חסינות בחסות הדיקטטורה של “מדעי” הפסיכולוגיה”

  1. גרשון הגיב:

    תגיד את האמת, בית המשפט לא יצא מדעתו?

    עובדות:
    בעמנואל קיימת אפליה. מכסה של 30% ספרדים ותו לא.
    החינוך העצמאי, הנהלת בית הספר וההורים אינם נשמעים לבית המשפט.
    בית המשפט אוכף את מיזוג המגמות בבית הספר.
    ההורים אינם מתווכחים, אלא אומרים שהם לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר הזה.

    וכאן מגיע הקטע הפאנטסטי – בית המשפט מכריח את ההורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר הזה (אולי מכוח חוק חינוך חובה?) ואוסר אותם כאשר הם אינם נשמעים לו.

    מדהים!

    החוק יכול לקבוע נהלים בבתי ספר ולמנוע תקציבים, אבל להכריח הורה לשלוח את ילדיו לבית ספר שאינו תואם את השקפתו (מטופשת ומנווולת לדעת בית המשפט ככל שתהיה)???

    האם אין לחוק גבולות? האם יכול בית המשפט מחר, בשם עקרון השוויון, גם לכפות על בית הספר לקבל בנים? ואולי בנים מהכפר הערבי הסמוך? ואולי לאסור על קיום יחסים הומוסקסואליים?

    תוכל לטעון כנגדי שקיימים גם חוקים דתיים שחודרים לחיי הפרט, אבל האם בית המשפט הכניס אי פעם לכלא פסולי חיתון שהתחתנו בחו"ל?

    חוק יכול לקבוע מה יעשה במסגרות הרשמיות של המדינה – לא נתקצב בתי ספר שאינם פועלים לפי ערכי המדינה, לא נרשום לנישואין זוג שאינו עונה על קריטריונים שהחוק החליט עליהם , אך אינו יכול לכפות את ערכיו על אנשים שפועלים במסגרות פרטיות.

    החרדים לא יכלו לבקש מתנה טובה יותר. במחיר זעום של ישיבה בכלא לשבועיים (לי אישית זה נראה יותר כמו קייטנה. תחשוב על שבועיים מילואים במוצב ממוזג רק ללא בטשי"ם ושמירות… אני חותם על זה עכשיו) הם זכו לעדנה שכמוה לא ידעו שנים רבות.

    • שמוליק הגיב:

      המנדט של החינוך העצמאי הוא מנדט מסויים. הוא לא כולל בתוכו קבלה של ילדים מוסלמים, באותו אופן שהמנדט של בתי ספר ערביים אינם כוללים חובת קבלה של תלמידים יהודיים דתיים.

      מה שהחינוך העצמאי לא כולל זה אי קבלת תלמידים יהודיים שמקבלים עליהם את חוקי בית הספר.

      בית המשפט לא הכריח איש לשלוח את ילדיו לבית הספר הזה. יש תלמידות מבית הספר הזה שהועברו על ידי הוריהן לבית ספר בבני ברק, שם מובטח רוב אשכנזי בעיקר בגלל הרוב האשכנזי של העיר הזו.

      אכן, כפי שסברת, ההורים נדרשו לשלוח את בנותיהם ללימודים מכורח זכותן של הבנות בחינוך. זוהי זכות בסיסית ואפילו הורה לא יכול לשלול אותה מיילדיו. ואם הסטנדרטים של בית הספר לא עומדים בסטנדרטים של ההורים, יתכבדו וישלחו את ילדיהם לבית ספר שכן עומד בסטנדרטים האלה, אלא שהמדינה לא מתכוונת להעמיד בית ספר כזה, שההבדל היחיד בינו ובין בית הספר בעימנואל הוא, שהסטנדרטים של ההורים האשכנזים מחייבים שהבנות לא יבואו במגע עם פרענקים.

      זכותם של בני מגזר מסויים להעמיד בית ספר שעולה בקנה אחד עם השקפותיו, וזכותה של המדינה שלא להשתתף במימונו. המדינה, כבר שנים רבות, משתחווה, נכנעת ומממנת כל שיגעון שהחרדים מעלים על דעתם, אבל גם למדינה הכנועה עד כדי איבוד עצמי לדעת יש גבולות. ומימון אפלייה על בסיס עדתי מתגלה כגבול כזה, למרבה ההפתעה שלי והזוועה של ההורים האשכנזים בפרט והציבור החרדי בכלל.

      אכן, הציבור הזה, שהתרגל לקבל כל מה שהוא דרש, מתנהג היום כמו ילד מפונק שפתאום אמרו לו "לא", לא לכל שיגעון שלך נסכים ואתה יכול לצרוח ולעצור את הנשימה עד שתכחיל. נגמר הברדק. רוצה בית ספר במימון המדינה? תסתום את האף ותשב לייד פרענק. רוצה בית ספר אשכנזי טהור? תממן אותו בעצמך.

      אכן, חלופה טובה להנחייה על ביטול ההפרדה היתה שהמדינה היתה סוגרת את המימון לכל בית יעקב בכל הארץ. אבל ככה היו נפגעים הרבה יותר אנשים מאשר כמה הורים אשכנזים בעימנואל.

      לסיכום – מדובר כאן על שתי סוגיות נפרדות:
      1) המדינה הורתה לבטל את ההפרדה
      2) המדינה הורתה להורים האשכנזים מעימנואל לקיים את חוק חינוך חובה ולשלוח את בנותיהם לבית ספר. בית יעקב בעימנואל, ממלכתי דתי, קיבוץ של השומר הצעיר. שיבחרו מה שבא להם. או לבית ספר פרטי שההורים יממנו.

      אז סוף סוף במאבק כיפוף הידיים בין חרדים למדינה, המדינה ניצחה. ניצחון מקומי קטן. בסדר. אבל אולי בקרוב החרדים גם יפסידו במאבקם המוצלח נגד מיחזור בקבוקי שתייה של ליטר וחצי ושאר עניינים שהם מתעקשים בהם רק בגלל שהם יכולים.

      לגבי פסולי החיתון שהתחתנו בחו"ל, המדינה נאלצת לקבל אותם כנשואים מכוח אמנות בינלאומיות. אילו הכל היה תלוי בידי מחוקקים דתיים כבר היו סוקלים פה אנשים על ימין ועל שמאל. לא על משכב זכר, על הרבה פחות מזה.

      ההורים לא אמורים לשבת בכלא שבועיים. הם אמורים לשבת בכלא עד שהבנות שלהם יחזרו ללימודים (או עד שיעברו את גיל חינוך החובה, מה שיבוא קודם). העניין של השבועיים זה רק לעניין התחלופה בכלא בין ההורים.

      פסק הדין המקורי בעניין ביטול ההפרדה:
      http://elyon2.court.gov.il/files/08/670/010/O24/08010670.O24.htm

    • שמוליק הגיב:

      ועוד משהו קטן: המגזר החרדי זוכה לטיפול בכפפות של משי במקרים שמגזרים אחרים כבר היו חוטפים גז מדמיע, כדורי גומי או אש חיה.

      אילו היו מפעילים את נשק המאסר נגד כל אותם בריונים שיידו אבנים במכוניות בכביש בר אילן בזמנו, היה שקט מייד והיו נוסעים בבר אילן עד עצם היום הזה. אני אישית יריתי כדורי גומי במיידי אבנים. אני חושב שזה היה מוצדק מאוד כשנדרשתי לעשות את זה אז, ולא הבנתי בזמנו למה את מיידי האבנים בבר אילן (ובכביש רמות שנים רבות לפני כן) לא פיזרו באותם אמצעים. למה לא עצרו ושפטו אותם כמו שעשו למיידי אבנים במקומות אחרים.

      חלק גדול מהתדהמה של הציבור הזה עכשיו היא בגלל שפתאום הם נדרשים להתנהג כמו כולם. לתת את הדין כמו כולם, לממן את עצמם כמו כולם. פינקו אותם בצורה בלתי מתקבלת על הדעת וזו התוצאה. כמו ילד שאכל רק עוגות ופתאום מתבקש לאכול גם את הסלט. כמו כולם.

      קשה, אבל יעבור להם.

      • גרשון הגיב:

        מקבל כל מה שאתה אומר.

        המדינה לא צריכה לממן בתי ספר בהם קיימת אפליה. בעל המאה הוא בעל הדעה, והמדינה תקבע את הקריטריונים בבתי הספר שלה.

        האם יש תקדים שהורים נשלחו לכלא בגלל שלא קיימו את חוק חינוך חובה? אין. החוק הזה נועד למנוע מקרים בהם הורה מזניח את ילדיו ולא מקנה להם חינוך שהיא זכות בסיסית.

        ההורים האלה בודאי אינם עונים על הקריטריון של הזנחה. שבועיים הם רצו לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר. Big deal. כמה הורים מוציאים את ילדיהם מבית הספר ונוסעים לטיול של שבועיים?

        השתן עלה לראשו של אדמונד לוי והוא החליט להראות להם מי כאן בעל הבית. זה הכל.

        ולגבי הטיפול בכפפות של משי בחרדים – אין לי אלא להסכים אתך. מי שנוהג באלימות צריך להתקל לפחות באותה רמה של אלימות מצד המשטרה, ואפילו קצת יותר, אבל זה לא קשור למקרה הזה של ההורים מעמנואל.

        זה באמת מזכיר משטרים אפלים. לר את הנאצים, אבל את המשטר הקומוניסטי שמי שלא יישר קו עם ההשקפות שלו, מצא את עצמו בכלא או בבית חולים לחולי נפש וילדיו אף נלקחו מחזקתו – כפי שאגב הציע בועז אוקון.

        • שמוליק הגיב:

          נכנסו כאן למשחק כיפוף ידיים ולהפתעת כולם המדינה הלכה עם זה. ואם ההורים היו מנצחים?

          אני לא יודע אם מישהו אי פעם נכנס לכלא בגלל שסירב לשלוח ילד לבי"ס, אבל תמיד יש פעם ראשונה ואולי זו הפעם הזו, ולהבא לא תעלה השאלה על תקדימים. אכן, לשלוח הורה למאסר זו בעייה קשה והעובדה שיש לו ילדים קטנים שייפגעו מזה היא חשובה, אם כי לא קרדינלית בעיני. יש הרבה שמלמדים בבית, ומשרד החינוך מאשר את זה. גם על רקע דתי, וגם על רקע של דגש על אומנות וכו'. משרד החינוך מאוד פתוח כל מיני שיגעונות של הורים. אבל יש הבדל בין אדם בודד שעושה שבת לעצמו לבין קבוצה שמפירה חוק בצורה מאורגנת. בפשע מאורגן (גם אם הוא לא כולל אלימות, כגון הלבנת כספים מאורגנת בשיטות של מאפיה או התארגנות קבוצתית לאי שליחת ילדים לבי"ס) צריך להילחם בכלים של פשע מאורגן. לפלא בעיני למה לא נקטו שום צעד נגד ראש כנופיית הפשע הזו. נכון שהוא עצמו לא נכשל בעבירה של אי שליחת הילדים שלו לבי"ס, אבל הוא המריד והדיח את ההורים לעבור עבירה.

          ולגבי הוצאת ילדים מחזקת הוריהם – כן, אם ההורים מקפחים זכות בסיסית של הילד בצורה שיטתית, יש מקום להתערבות גורמי הרווחה ויש מקום לשקול הוצאה מהבית. זכות זה לא רק זכות לאוכל וקורת גג ולבוש והגנה מפני אלימות. גם חינוך זו זכות.

          • גרשון הגיב:

            לסיכום:

            1. לכל ילד זכות לחינוך הנכון על פי השקפת השלטונות.
            2. השלטון כבר הוכיח שהוא מנהל את מערכת החינוך באופן יוצא מן הכלל וכי העקרונות העומדים בבסיסה והמנווטים את דרכה הובילו לתוצאות מרשימות הן בתחום הלימודי והן בתחום הערכי.
            3. הורה המונע מילדו את הזכות הבסיסית הזו ומחנך את ילדו בכל דרך אחרת, אינו ראוי להיות הורה, ויש להפקיע את ילדיו מחזקתו.

            בראבו!!!

Leave a Reply

Subscribe without commenting