שרים לבן יוסף

image

שמישהו בבקשה יסביר לי מה ההבדל העקרוני הגדול בין יחיא עייש לבין שלמה בן יוסף.

הגיבור הלאומי של בית״ר והליכוד, טרוריסט שפל שירה על אוטובוס אזרחי וזרק עליו רימון, זוכה לאזכרת גיבורים מטעם ותיקי הלח״י, בול עם דיוקנו ורחובות רבים בכל הארץ קרויים על שמו. כבוד דומה חולקת המדינה לטרוריסטים אחרים.

מה ההבדל???

ראש פינה

מילים: שלמה סקולסקי
לחן: צבי בן יוסף

בין סלעיה בגליל,
חבויה בחיק ההר,
משתקפת בכנרת
עין ראש פינה – תל נסתר.
מה יפית ראש פינתי,
כתר ראש שלי,
ארשתיך בדם וסבל
לי, לי, לי .

שביל סולל על מורד,
שביל חדש בין אבני כף,
אלונים פורשים צמרת,
דם שרים לבן יוסף.
בין הבקע והשיא
קבר עד חצב,
אלונים נדים באבל :
שכב, שכב, שכב.

ובלילה עם חצות
קול דממה דקה ירעד:
"אין כובשים את ראש הסלע –
אם אין קבר במורד!"
ובדמי לאור כוכב,
הרה גדוד מעפיל
וכל שעל – אנקת נבל:
צליל, צליל, צליל….

5 Responses to “שרים לבן יוסף”

  1. גרשון הגיב:

    לא חשבת שזה יעבור בלי תגובה, נכון?

    אז ככה. כאשר אדם עושה מעשה למעני ומוכן להקריב את חייו לטובתי, אז אני אוהב אותו גם אם לדעתי המעשה פסול.

    כאשר אדם יעשה בדיוק אותו מעשה, אך בכוונה להרע לי, אני אשנא אותו.

    נכון, אני לא אובייקטיבי.בתור חסיד של ישעיהו ליבוביץ אתה אמור לקבל את האבחנה הזו.

    ואם דווקא נחפש הבדל, אז אצלנו מדובר בתופעות ספורדיות – שלמה בן יוסף, ברוך גולדשטיין, עמי פופר ועוד כמה.רצח חפים מפשע מעולם לא הפך אצלנו לשיטה ולמושא הערצה כפי שהוא אצל בני דודנו הישמעאלים שמעורבים בכל העולם בפעולות רצח של חפים מפשע.

    • שמוליק הגיב:

      תירצת את ההבדל המעשי, אבל לא את ההבדל העקרוני.

      ועדיין, עם כל זה שבן יוסף עשה את זה "למעני" (נניח), אפשר להצניע את זה ולא חייבים לפאר אותו על גבי בולים ורחובות בישראל, אנדרטה בקבר שלו ונאומים נמלצים באזכרות.

      נניח שאזרח שוויץ שומע את דברי נתניהו ואומר את אותה טענה בדיוק – שנתניהו לא יכול לבוא בטענות לפלסטינים כל עוד הוא משתתף באזכרה לבן-יוסף. האם מנקודת מבטו של מישהו שלא רואה בזה או בזה משהו שנעשה למענו אמור להיות הבדל עקרוני בין ההוא שזרק בקבוק תבערה על האוטובס של רחל וייס ודוד דלרוזה לבין שלמה בן-יוסף?

      שתי הסיבות שבישוב לא היו הרבה מתנקשים יהודיים הן:
      1) הבריטים הוציאו להורג את הטיפוסים האלה, דוגמת בן-יוסף.
      2) האצ״ל היה גוף זניח שהתמקד בתרגילי סדר ובנאומים, ורוב הישוב גינה אותם והתמקד בבנייה ויצירה.

  2. גרשון הגיב:

    לא היו הרבה מתנקשים יהודים, לא בזמן התורכים, לא בתקופת המנדט ולא היום, בגלל שרצח לא בא לנו באופן טבעי. יהודים סבלו אלפיים שנה הרבה יותר ממה שהערבים האומללים "סבלו" מאתנו, ולמרבה הפלא לא מצאנו לנכון לפתוח במסעות רצח (מלבד העניין עם הדם בשביל המצות שהוא כמובן צורך פולחני לגיטימי)

    מה לעשות? פגם מולד.

    אני גם לא צריך כל הזמן להסתכל על דברים מנקודת המבט השוויצרית. אני לא מהאו"ם, ואני אוהב את מי שפועל לטובתי ושונא את מי שפועל לרעתי. גם לשוויצרי המעונב יש דברים שהוא אוהב או שונא באופן סובייקטיבי.

    אגב, ידעת ששוויץ הייתה המדינה האחרונה בעולם לתת זכות בחירה לנשים? טפו עליהם. לא רואה אותם ממטר.

  3. גרשון הגיב:

    כנראה עוד לא חזרת משבדיה.

    אתה מחפש עקביות, הגיון ואובייקטיביות, אבל העולם לא עובד ככה.

    העולם שומע דברים פה ועכשיו והדברים נכנסים לו לראש. השמאל הקיצוני יכול להקים את כל העולם על חייל שירה כדור גומי ברגלו של פלסטיני (אולי אתה זוכר מי זה היה שביקש שנירה לו כדור גומי בישבן כי הוא רצה להרגיש איך זה), בעוד הם יורים דרך כוונות בתינוקות. העולם שומע וזה משפיע.

    אז מותר גם לנו לצעוק כאשר נעשה דבר לא ראוי, גם כאשר גם אנחנו לא טלית שכולה תכלת. אולי זה יאזן את הצעקנות של הצד השני.

    אל תנסה לנהוג על פי כללים סקנדינביים כאשר אתה בשכונה כמו שלנו.

Leave a Reply for שמוליק

Subscribe without commenting