זה הכל?

כמה הייתם גוזרים על נהג מסומם שפגע וברח, בזמן שכבר היה בפסילה, וללא ביטוח רכב?

נו, תזרקו את העונש הכי קל שהייתם מסתפקים בו, תניחו שיש לו את כל הנסיבות המקילות שבעולם.

נכון שיותר מחמישה חודשים בפנים? נכון שיותר משלוש שנים פסילה? נכון שיותר מאלף שקל קנס?

image

אני באמת מקווה שכל הבדיחה הלא משעשעת הזו התרחשה באתונה ולא בתל אביב.

חבל שאין דרך לגזור על נאשמים בעבירות כאלו שבירת פיקות הברכיים, כך שלא יצליחו לנהוג שוב לעולם. הרי כבר הוכח שפסילה לא מונעת ממנו מלנהוג. רק על עצם זה שהוא היה מסומם/שיכור בפרהסיה צריך לאסור אותו לשנים ארוכות, קל וחומר אם נהג ברכב.

4 Responses to “זה הכל?”

  1. רחלי הגיב:

    הוא פגע ברכב לא בבנ"א לפי מה שאני מבינה מהכתבה..

  2. דביר הגיב:

    נהיגה ללא ביטוח אינה רלבנטית לעניין. על נהיגה ללא ביטוח בתוקף חוטפים עונש גם אם לא מסוממים, לא עושים תאונה ונוהגים עם רשיון בתוקף,
    לדעתי יש החמרה וחוסר מידתיות בפסילות רשיון. נהג בפסילה אינו מסוכן יותר מאשר לו היה בעל רשיון בתוקף. פסילת רשיון אינה ממש מונעת מאדם לנהוג רק מסכנת אותו בעונש חמור יותר אם יתפס. אדם שאינו יכול להתפרנס למשל, או להגיע לבי"ח, או לקחת את הילדה למסיבת יומולדת בקיבוץ שכן, נאלץ לקחת את ההימור… מבחינתי אין בזה קלון.
    פגיעה ברכב ובריחה זה קצת יותר חמור. זה מאד לא יפה, זו עבירה שבין אדם לחברו. אבל אני מודה בבושה גדולה שעשיתי את זה פעם. אני מקווה שלרכב שדפקתי היה ביטוח מקיף.
    נהיגה בשכרות/מסומם היא בהחלט חמורה (ללא כל קשר לשאר העבירות במקרה זה) וכאן יש צורך בענישה מרתיעה. גם אני נוהג (לעיתים רחוקות מאד) כשרמת האלכוהול בדמי מעל המותר בחוק. אין ספק שחמישה חודשי מאסר, 3 שנים פסילה ו1000ש"ח קנס הם עונש מרתיע ביותר!
    ואגב, מעולם לא נתפסתי שיכור, לא נפסל רשיוני ואין לי נקודות.

    • המערכת הגיב:

      כל אחת ואחת מהעבירות שביצע אותו מסומם מעידות על הקלות שבה הוא מוכן לחרבן לחברה על הראש. מי שנוהג ללא ביטוח מהווה נטל על הקרן שבסופו של דבר מממנת את הנזקים הללו. הקרן הזו ממומנת מכסף כלשהו, כסף של אנשים שומרי חוק.

      אדם שנהג בזמן פסילה מוכיח שהוא מזלזל במערכת המשפט. לא די בזה שבפעם שבגינה נפסל רשיונו בראשונה עבר עבירה חמורה מספיק בשביל שרשיונו ישלל, כשהוא נוהג בזמן פסילה, הוא מדגים שוב שאין בו שום חרטה על העבירות הקודמות. שוב – אדם אנטי סוציאלי שצריך להינמק הרחק מקורבנותיו הפוטנציאליים.

      פגיעה ברכב ובריחה זה פגע וברח. מבחינה נפשית הוא הוכיח שהוא מסוגל לפגוע ולברוח. הוא יודע מי היה ברכב ואיזה נזק גופני נגרם להם? לא. הוא פגע וברח. אני מזמן בדעה שנסיון לרצח צריך להיות באותה רמת ענישה של רצח. הרי אותו מתנקש היה מוכן נפשית ליטול חיים, אלא שביש מזל גרם לו מעצור באקדח ואו שהוא לא כוון טוב, ולכן מסיבה טכנית המזימה שלו לא צלחה, אבל לכל דבר ועניין הוא רוצח.

      לכן מי שפגע ברכב והפקיר את הנוסעים בו מבחינתי יש לדון אותו כמי שפגע והשאיר את הקורבנות שלו במצב אנוש.

      לגבי מידת ההרתעה:
      הפסילה – נראה שזה לא הרתיע אותו בפעם הראשונה.
      המאסר – עונשי מאסר של עד חצי שנה מומרים כמעט תמיד בעבודות שירות לתועלת הציבור.
      קנס – סביר להניח שבזמן שנגזרה עליו הפסילה הראשונה כבר הושת עליו קנס, ומסתמא שזה לא הרתיע אותו.

      לגבי הנוהג של קיבוצניקים לנהוג בכל מיני טרקטורים וקטנועים ושאר כלי רכב ללא רישוי או בזמן פסילה או כל מיני מנהגים אחרים – זה מנהג נפסד, זו עבירה וזה ראוי לעונש. אין מה להגיד.

Leave a Reply

Subscribe without commenting