הישיר הראשון, סגירת חשבון – מערכה שלישית (ארנון)

בפרק הקודם נטשנו אתכם עם פתח לתקווה, אבל עם רמז שסותר את התקווה. ורמז שמופיע במערכה השנייה, דין הוא שיעלה עשן במערכה השלישית.

לא אשאיר אתכם סקרנים הרבה זמן, רק אספר לכם שמרוב התרגשות לא צחצחתי שיניים ולא שטפתי פנים, מייד אחרי מודה אני, נטילת ידיים וברכות השחר רצתי למחשב בלי שהיות. בטח ניחשתם שאילו היו לי בשורות טובות הייתי מודיע לכם בהתחלה, כי כששליח מבושש למסור את בשורתו, אות היא שהבשורה לא תהיה נשמעת ברצון.

לא הגיע הטופס במייל.

האמת שהיתה לי הרגשה מבשרת רעות אחרי השיחה עם אלה, כי ישבתי לכתוב את הפוסט הראשון והמייל לא הגיע במהלך הזמן הזה. לפני שהלכתי לישון ניסיתי גם דרך התקשרות חליפית עם הישיר הראשון, שלחתי מייל ובו בקשה לקבל טופס במייל חוזר לכתובת המייל המופיעה באתר שלהם (שילחו מייל בעצמכם ובקשו מידע כלשהו, נראה מה יקרה. ואל תשכחו לדווח). הודעה אוטומטית שאומרת "פנייתך התקבלה ותענה בהקדם האפשרי, אנו מודים לך על שביקרת באתר הישיר הראשון. לתשומת לבך , לא יתקבלו בערוץ זה בקשות לביצוע פעולות/שינויים בחשבונכם בישיר הראשון." הגיעה אלי רק 40 דקות אחרי שליחת הבקשה. כנראה שההקדם האפשרי עדיין לא הגיע, כי לא קיבלתי מהם אות חיים במייל עד כתיבת שורות אלה. אני מבטיח לעדכן ברגע שיתקבל אות חיים. המייל נשלח אליהם בשעה 10:30 שעון ישראל, התשובה האוטומטית התקבלה בשעה 11:10 שעון ישראל.

בבוקר של טורונטו ניסיתי לדחות את מוזיקת המעליות הבלתי נמנעת. ניסיתי להיכנס לצ׳אט עם נציג התמיכה של הישיר הראשון באתר האינטרנט והתחילו מגוון תקלות. לסיפתח הופיע חלון שגיאה של מנוע הג׳אוה. אני משתמש במנוע הג׳אווה הכי עדכני של SUN, במידה וקורא את זה נציג הבנק ורוצה לטפול את האשמה על המחשב שלי. ככה נראית השגיאה:

yashir_bug12.png

טוב, זה בסך הכל בנק. לא נורא. לחצתי Run והופיע טופס מילוי פרטים. מילאתי הכל, כולל תעודת זהות למרות שזה לא שדה חובה, וקיבלת את ההודעה המשפילה הבאה:

yashir_bug111.png

שמעתי בחיי כבר השפלה אחת או שתיים, אבל לקבל את זה? ועוד מהבנק שלי? זה שאוכל מצלחתי? לא נעים. בדקתי את המספר שהזנתי, נשבעתי למחשב בעיניים של הילדים שלי שזה המספר הנכון ולא עזר. מחקתי את המספר לגמרי והשארתי את השדה ריק – והוא בשלו. סגרתי את החלון, פתחתי אותו מחדש והפעם בלי מספר ת״ז ובלי טלפון. עברנו לשלב חצי הגמר, עם הודעת השגיאה להלן:

yashir_bug3.png

יופי חי! השרת עלול להיות לא זמין. ומה זה הקוביות האלה על הכפתור? למוקי אפורי הפתרונים. ניסיתי שוב בטוב, איתחלתי את הכל ועכשיו קיבלתי וריאנט של ההודעה. משהו מאוד דומה אבל חדי העין יבחינו שאין את הלוגו של הישיר הראשון (כנראה שיש לשרת שלהם תודעת בושה):

yashir_bug2.png

בין כה וכה ידעתי שאני אנוס להתקשר שוב לבנק ושאני עומד בפני המתנה מתישה עם מוזיקה שכמותה בוודאי השמיעו במרתפי החקירה של הסקוריטטה על מנת לשבור את רוחן של הצ׳ילבות של הלנה צ׳אושסקו. הלכתי לקושש לי מעט תמיכה מוראלית. הכנתי מלאי של מים על יד הטלפון, מתחתי רגליים, צחצחתי שיניים, טבלתי שלוש פעמים במקוה הכנתי צוואה ואמרתי וידוי של שכיב מרע בנוסח יהדות הישיר הראשון: "תהא שיחתי זו כפרה על כל עוונותי".

התקשרתי שוב לבנק. עונה שמוליק, אני מספר לו שמדובר על מקרה מצער של טופס שלא הגיע במייל והוא מציע להפנות אותי למחלקת קשרי לקוחות, לפני כן עוד הספקתי לחלץ ממנו את המידע שהם עובדים שם עד אחת עשרה בלילה, למקרה שאני אצטרך לעשות עוד דבר או שניים היום וארצה לתכנן את היום שלי בהתאם להתנהלותה של המחלקה לקשרי לקוחות. שמוליק מעביר אותי להתערסל בזרועותיה המוכרות של הקנטטה למעלית ולטרומבון בארבעה בתים.

תמיד אמרו לי שהתכוננות לגרוע מכל תציל אותי מאכזבה. והנה… אחרי שתי דקות בלבד (!!!) של המתנה טראנס אטלנטית עונה ארנון! אני מסביר לו בקצרה את עניין המייל המתעכב. תיניתי בפני ארנון את הקורות אותי בדרך החתחתים של משלוח המייל מצידי ואת העובדה שהצ׳ט שלהם לא עובד. אם אני כבר מדבר עם מישהו ממחלקת קשרי לקוחות, אך טבעי הוא שאני אספר לו על הקירטוע של חלק מערוצי הקשר עם הלקוחות, הלא כן? אני בטוח שהוא הזדעזע עמוקות מהמצב ובתור אדם עם תודעת שירות מפותחת הלך והחריד את סיפי הבנק ולא נח עד שקיבל הבטחה מהאחראי על האינטרנט שהעניין יטופל לאלתר.

ארנון: בוא תשאיר עוד פעם את המייל שלך ואני אשלח לך טופס לסגירת חשבון [מה זה?! האם המייל שלי לא מתועד כחלק מהסיכום של השיחה במערכת תיעוד פניות
הלקוחות??? למה הוא רוצה עוד פעם את המייל??? אני מכתיב לו את המייל]
אני:
אם אפשר שאני אחכה על הקו ונראה שזה מגיע אם אתה שולח, זה יהיה הכי טוב.
ארנון: [מניח את השפופרת על השולחן, לא מעביר אותי למוזיקת המעליות. אחרי שלוש וחצי דקות שבהן אני מאזין בעניין לשיחות של הקולגות של ארנון הוא חוזר ומתנצל על ההמתנה. התנצלותו נשמעת לי כיוצאת מהלב]
ארנון:
לא שלחתי את זה עדיין, כמו שהבנת יש לנו היום איזה תקלה פה במערכת [מעניין את הסבתא שלי]. אני אנסה… אם אתה רוצה להמתין ואני אשלח לך את זה יותר מאוחר…
אני: אני כבר בבוקר ביקשתי ואני רוצה לסגור את זה כמה שיותר מהר, לא רוצה לחכות עם זה … אם אני יכול לחכות על הקו עוד כמה דקות ותמצא שם איזה מחשב עם אימייל אני אודה לך מאוד
ארנון: אין בעייה.
אני: תודה [חלק גדול מהקטעים שהשמטתי בשביל לשמור על זרימת הכתיבה בפוסטים הקודמים היו מילות הנימוסין מצידי. מי שמכיר אותי בכם יודע שאני מנומס עד זרא ומעתיר מילות נימוסין וחיבובין לאין קץ. יש האומרים שמאז שהסתלק מנחם בגין אינני שני לאיש בעניין זה. אז שלא יתקבל הרושם שאני מדבר בגסות אל הפקידים, אני פשוט חוסך לכם את זה בפוסט. ארנון שוב מניח אותי על השולחן והולך לקושש מחשב עם אימייל. אחרי עוד תשע דקות של המתנה נגמרה יכולת ההקלטה של רשם הקול של הXP, אז מכאן והלאה אני אצטט מהזיכרון ואעביר רק את רוח הדברים, נאמנים למקור ככל שזיכרוני יתיר לי].

בשלב מסויים ארנון גאל אותי מההמתנה, אני לא יכול להגיד בדיוק מתי כי אין בידי הקלטה. אבל בוודאי זה יותר מתשע דקות, כי יש בידי תשע דקות של הקלטה של המתנה. בחוזרו לשיחה ארנון הודה בפני שהתקלה מונעת ממנו מלמצוא בכל הבנק מחשב שמחובר לאינטרנט והבטיח לי שעוד היום זה ייצא אלי באימייל.

לא הוכחתי את ארנון על זה שזה לא מתקבל על הדעת שהבנק שלי, זה שהפקדתי במרתפיו את מיטב כספי במשך שנים, ינותק מהאינטרנט לשעות רבות כל כך. בכוחותי האחרונים ביקשתי אך זאת: שישלח לי את המסמך בפקס למספר של מכרים בירושלים ושלא יזנח גם את האפשרות לשלוח לי את המסמך במייל.

וידאתי שארנון מבין ומסכים לכך ששליחה בפקס לא תפטור אותו מלשלוח לי את זה באימייל והוא שב והבטיח שעוד היום זה יגיע אלי. עד עכשיו לא הגיע אלי טופס סגירת החשבון באימייל מארנון, מקורותי המקורבים לפקס בירושלים יראו אותו רק מחר, כך שאני שרוי בעלטה.

לסיכום: ארנון היה אדיב, שעה לכל מחסורי, אך ידו קצרה מלהושיע. בתור איש מחלקת קשרי לקוחות אני בטוח שהוא עדיין מתרוצץ בין המחשבים של הבנק לבדוק מי מהם כבר מחובר לאימייל. אני בטוח גם שהוא ואלה חילקו את הבנק לשתי גזרות פעולה. ארנון סורק בסבב את המחשבים בחלק אחד של הבנק ואלה סורקת בחלק השני והם לא נחים ולא עוצרים. ליתר ביטחון אני אתקשר מחר בבוקר לבנק ואוודא ששלום להם, לארנון ולאלה.

(עדכון: ישיר לאומי, סתם בגלל שגוגל לא יודע שהישיר הראשון וישיר לאומי זה אותו דבר)

6 Responses to “הישיר הראשון, סגירת חשבון – מערכה שלישית (ארנון)”

  1. אחת הגיב:

    ממש בא לי להכיר את הדמויות, את ארנון ואלה, ובל נשכח את עדי.. ממש ריאלטי שוואו 🙂

    • המערכת הגיב:

      אם יוצא לך להכיר אותם, תוודאי שזה לא בסימטא חשוכה.

      סתם.

      אני באמת מאמין שהאנשים האלה שעובדים בישיר הראשון הם קורבנות של המערכת לא פחות מהלקוחות. חלקם (על אלה אני בטוח) מבינים את הלקוח טוב מאוד ומרחמים עליו, והם נקרעים בין רגש החמלה האנושי הבסיסי לבין הצורך לשמור על מטה לחמם שלם.

  2. מיכל הגיב:

    בלשון החריפה והצינית שלך אתה מבטא את כל היסורים שהתנסתי בהם עד היום מול כל מיני מערכות גדולות, בדיוק באותה סיטואציה: בקשה להתנתק.
    לאחרונה זה היה מול yes , שבחוצפתם, בגלל שלא הגיעו לקחת את הממיר, חיבו אותי בחשבון על שרות!!!
    טוב מאוד שאתה נכנס בהם, הגעתי לאתר שלך כי אני מעוניינת לפתוח חשבון נוסף. זה לא יהיה בישיר הראשון.

    • המערכת הגיב:

      עם החזרת ממירים של HOT היה לי סיפור מהסרטים. באמת אולי כדאי שאכתוב על זה.

  3. Nurit הגיב:

    או לא, זה לא נשמע מבטיח במיוחד.
    הגעתי את האתר שלך דרך חיפוש בגוגל את האתר של הבנק. עלית בין התוצאות הראשונות, חה חה חה.
    אני רק בתחילת התהליך. אני מבינה שזה לא הולך להיות פשוט…

Leave a Reply for המערכת

Subscribe without commenting